Com bé saben tots i cadascun dels fabricants, la fiabilitat s'ha convertit en el principal criteri per a la immensa majoria de conductors que busquen un cotxe nou a Europa. És més, segons l'últim informe elaborat en aquest sentit per part de l'organització de consumidors i usuaris, el 39 % dels enquestats tenen a la fiabilitat com el seu principal criteri a l'hora de buscar un cotxe nou, deixant molt per darrere a altres criteris com la mida, el preu, el consum o el disseny.

 

En aquest sentit, tampoc no és que sigui precisament cap secret que les marques japoneses solen ocupar sempre les primeres posicions en els estudis de fiabilitat. No ha estat una excepció en el cas d'aquest estudi recent de la OCU, en el qual ni més ni menys que set de les 10 primeres marques no han estat japoneses, amb quatre d'elles liderant aquesta llista i deixant tan sols Cupra i Smart, els únics dos representants de marques europees al Top 10.

L'estudi de la OCU que no deixa en bon lloc a Stellantis i Volkswagen

D'altra banda, és de sobres conegut que la fiabilitat ha estat un dels principals problemes d'alguns dels fabricants del grup Stellantis. És més, si bé és cert que la marca pitjor valorada en aquest estudi ha estat Land Rover, una marca que mai no s'ha caracteritzat per ser molt fiable per molt prèmium que sigui, les altres quatre marques que han obtingut els pitjors resultats han estat Opel, Citroën, Peugeot amb una nota de 76, 80 i 80 sobre 100 respectivament.

 

En el cas de Volkswagen, ha estat també una nota de 80/100 el que ha obtingut de la marca alemanya, fent evident que la fiabilitat no és tampoc un dels seus millors arguments de venda. No deixa de ser curiós tanmateix que Cupra, la marca que ha acabat en la cinquena posició amb una nota mitjana de 91/100 formi part del grup Volkswagen.

Es pot tenir en compte que aquestes dades cal agafar-los en alguns casos amb pinces ja que, per molt que per exemple Suzuki hagi estat la segona marca més ben valorada, la marca japonesa no té ni de lluny la quota de mercat i les xifres de vendes que tenen marques com Peugeot, Citroën o Volkswagen, que, en vendre molts més cotxes, també és lògic que la xifra de cotxes que fer algun tipus de problema sigui molt més elevada, que la que té la marca japonesa altres marques amb menys quota de mercat però molt ben valorades com és el cas de Lexus o Subaru.