Que Toyota s'hagi convertit en la marca més venuda de cotxes al nostre país no és precisament casualitat. Són molts els motius que han portat a aquest fabricant japonès a ser el líder indiscutible quant a vendes a les carreteres espanyoles, però es pot tenir en compte que segurament el millor argument al seu favor i que el distancia de la resta de marques generalistes a Espanya això ha posat des de fa ja molts anys pels motors híbrids auto recarregables.

És més, ha estat precisament l'èxit d'aquest tipus de motors, motors que combinen un motor de combustió amb un motor elèctric que no necessita cap tipus càrrega externa, que permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, que arriben de sèrie amb transmissió automàtica i que prometen consums molt més baixos que els de combustió tradicional, que ha provocat que siguin molts els fabricants que hagin optat per començar ara a ampliar la seva gamma de models amb aquest tipus de mecàniques.

 

En aquest sentit, si bé és cert que cada vegada podem trobar més opcions al nostre país de cotxes amb aquest tipus de motor, ha estat un fabricant en concret el que ha donat un cop a sobre de la taula, entre altres coses perquè té molts números de convertir-se en tota una referència gràcies a aquests motors HEV.

MG aposta pels motors HEV

Aquest fabricant no és cap altre que MG, l'històric fabricant britànic que ara forma part del gegant asiàtic Saic Motors i que, si bé és cert que fa tot just uns anys que sigui instal·lat a les nostres carreteres, pot presumir de ser una de les marques que més ha crescut quant a quota de mercat.

Gràcies a l'èxit de models com el MG ZS, que pot presumir de ser ara ni més ni menys que el sisè cotxe més venut a Espanya, el HS o el MG4, un dels elèctrics més venuts, el fabricant ha establert les bases per començar una nova etapa. Una nova etapa amb dos protagonistes molt importants.

 

D'una banda, el nou MG3, un utilitari que passa per ser el cotxe amb motor híbrid més barat al nostre país i que es posiciona com un dur rival per al Toyota Yaris i el Renault Clio. Per un altre, el nou MG ZS, un model que encara no s'ha posat a la venda a Espanya però que des de la marca ja anuncien que serà el sud amb motor HEV més barat que es pugui comprar a Espanya. Dues opcions que segurament van ajudar que la marca passi un altre nivell a les nostres carreteres.