El futur és elèctric i, pel que sembla, parla en xinès. Una de les últimes evidències que ho demostren es diu Aiways i està a punt de desembarcar a Espanya. La punta de llança d'aquesta pacfica invasió es diu Aiways U5. Dàcia i la resta de marques de baix cost ej tremolen.
A buscar el mercat espanyol
I amb ella, la marca asiàtica aspira a presentar la seva candidatura per dominar el cada vegada més disputat mercat espanyol dels cotxes elèctrics de baix cost. L'Aiways U5, el seu primer llançament a Espanya, arriba amb un disseny audaç i unes prestacions que per a si quisoeran d'altres marca amb més solera. Des de Shangai, on tenen la seu, saben que el mercat espanyol és un dels més dinàmics del continent europeu i entenen que la crisi actual que vivim és una oportunitat per a qualsevol de capaç de fabricar cotxes atractius i econòmics. I ells saben fer-ho, igual o millor que Dàcia.
Per molt poc més de 30.000 euros
L'Aiways U5 està a la venda a Espanya a partir de 32.690 euros, mesura 4,68 metres, té un maleter de 432 litres i es presenta amb la promesa de poder circular sense recàrregues durant 410 km. La seva potència assoleix els 204 Cv i es recarrega en poc més de mitja hora segons el fabricant. El preu, a priori, és competitiu, sobretot si tenim en compte que un Juke híbrid surt, aproximadament, pel mateix preu. Xina, com sempre, ofereix més per menys, però queda el dubte de quant de millor o pitjor és aquest més que ofereix i això es pregunten a Dàcia. Sigui com fos, i com diria Enrique Bunbury, cal començar a estar preparats per a l'Avalancha, tot i que aquesta vegada els protagonistes són els cotxes xinesos i no els Héroes del Silencio.