Un dels factors que ha ajudat que el Toyota RAV4 sigui un dels models més venuts del seu segment de l'evidència posada de la marca japonesa pels motors híbrids. No és que sigui precisament cap secret que fa molts anys que Toyota aposta per aquest tipus de mecàniques, la qual cosa ha provocat que la marca japonesa sigui tota una experta en aquests motors i la referència entre aquells que busquen una mecànica HEV.
En aquest sentit, no són precisament pocs els rivals del Toyota RAV4 els que s'han afanyat a llançar versions amb aquest tipus de mecàniques. Si bé és cert que alguns dels SUV d'aquesta mida més venuts a Espanya compten amb opcions micro híbrides, cada vegada són més a Espanya els que s'estan decantant per les opcions híbrides pures.
Entre altres coses perquè, si bé és cert que les opcions metres híbrides també es pot aconseguir l'etiqueta ECO de la DGT, els motors híbrids purs garanteixen un consum molt menor que els micro híbrids. Per això marques com Hyundai amb el seu Tucson, Kia amb el seu Sportage o Nissan amb el seu Qashqai hagin llançat també versions amb aquest tipus de mecàniques dels seus models.
El Honda CR-V, un futur rival del Toyota RAV4
Tanmateix, saben molt bé en Toyota que un dels seus principals rivals acaba de ser presentat. No és cap altre que el nou Honda CR-V, una de les grans novetats de la marca japonesa que primer es posarà a la venda al mercat americà. Un model que, tenint en compte que la firma del Japó té al cap també convertir-se en un dels referents quant a hibridació de rectificació, està cridat a ser un dels futurs grans rivals del RAV4.
Si bé és cert que el model que s'ha presentat recentment anirà destinat de moment tan sols al mercat nord-americà, expliquen a la marca japonesa que la idea és, una vegada aquest model estigui assentat, traslladar també les seves vendes a Europa sense que el model tingui cap tipus de modificació quant a disseny.
Tenint en compte que aquest model comptarà amb una mecànica híbrida i una relació qualitat preu que molts ja situen per sobre de la que té actualment el Toyota, també són molts els que donen per fet que aquesta fusta, una vegada arribi al mercat europeu, serà un dels quals més vendes li robi al SUV japonès.