El Renault Arkana és, amb els seus 4,57 metres, el seu excel·lent maleter de 513 litres i els seus propulsors híbrids de gasolina amb potències que van des dels 140 CV de la versió d'accés als 160 de la superior, un crossover cupè que crida l'atenció, però a Fiat ja tenen gairebé llest un adversari que li posarà les coses difícils: es diu Fiat Fastback i està a punt d'arribar al mercat. Stellantis esmola els ganivets per fer front a un dels grans encerts que Renault ha aconseguit aquesta temporada.

Renault Arkana
Renault Arkana

 

Des del Brasil


El nou SUV cupè de Fiat es fabrica al Brasil i, encara que no sabem si arribarà o no als mercats europeus, estem segurs que li posaria les coses molt complicades al Renault Arkana si aparegués per aquestes latituds. Segons compten|expliquen els experts, podria arribar als concessionaris, encara que no sapiguem els d'on, durant el segon semestre d'aquest 2022 o a l'inici del 2023.

Pel moment, sembla que pensen vendre'l només a Sud-amèrica i altres mercats emergents en els quals Fiat està molt ben considerada. Segons funcioni allà, decidiran què passa amb el desembarcament del model a Europa.

Sense massa dades

Del Fiat Fastback se sap poc, però el que ningú no dubta és que destacarà pel seu disseny, el seu equipament i el seu preu, que pot arribar a ser, si arriba a Europa, inferior als prop de 29.000 euros que actualment costa el Renaul Arkana sense descomptes. La seva silueta és semblant a la de l'Arkana i tindrà molt a veure amb la del prototip que la marca va presentar el 2018 al Saló de l'Automòbil de São Paulo sota la denominació, precisament, de Fiat Fastback. El frontal tindrà, gairebé amb tota seguretat, el característic radiador model niu d'abella que identifica últimament els Fiat. El cotxe, de formes robustes i esportives, s'hauria desenvolupat en el centre de disseny que Stellantis té a Sud-amèrica i no deixa indiferent. Tot indica que els transalpins llançaran la resta en un model que, si no arriba a Europa, serà perquè a Stellantis s'han tornat bojos.