Els experts ho defineixen com un familiar gran i és que Citroën ha volgut intentar amb aquest vehicle, que molts defineixen com el vaixell insígnia de la marca gal·la, oferir una alternativa elegant, de qualitat i singular a la dictadura dels SUV. Amb tot, sembla que les coses no estan sortint bé del tot doncs el Citroën C5 X porta dos mesos seguits sense aparèixer al Top 100 de vehicles més venuts.

Citroën C5X
Citroën C5X

Menys que el Dàcia Jogger

I aquest mes de maig, no entrar al Top 100 suposa haver venut menys de 184 unitats, ja que el rànquing el tanca el Dàcia Jogger just amb aquesta xifra. El mercat, sembla no està disposat a acceptar tan fàcilment com esperaven en Citroën (o a Dàcia) propostes diferents, arriscades i difícils de classificar com aquests dos vehicles que, si alguna cosa tenen, és personalitat pròpia.

Una proposta singular

El Citroën C5 X es queda així també en aquesta difícil terra de ningú en la que viu també el Jogger i, de moment, sembla que el públic no sap veure les virtuts d'un cotxe que és, alhora i en part, un familiar, un tot camí i una berlina clàssica sense ser completament cap de les tres coses.

La versió d'accés a aquest cotxe de 4,8 metres de llarg surt per 33.050 euros i compta, com tota la gamma del model, amb un espai habitable enorme, un maleter de 545 litres que es redueix als 485 en les versions híbrides.

El Citroën C5 X incorpora també totes les opcions d'infoentretenimiento, disposa de comandaments físics per a la climatització i disposa de dues generoses pantalles: una per al sistema multimèdia i una altra per a la instrumentació. De connectivitat, evidentment, va sobrat. El seu consum, donades la seva dimensions, tampoc no és exagerat i no passa dels 6 litres per cada 100 km a cap de les dues versions de gasolina (180 CV i 130 CV) que estan disponibles.

Malgrat les dimensions del vehicle, no hi ha versió dièsel, però sí que s'ofereix motorització PHEV de 225 cavalls a partir de 38.750 euros. Li donem una mica més de temps a aquest gran cotxe o algú li diu als senyors de Stellantis que el vehicle va camí de convertir-se en un fracàs majúscul?