Sent com és una de les marques més veteranes, en Nissan són molt conscients que la indústria de l'automòbil no passa precisament pel seu millor moment, o almenys no per una etapa tranquil·la i estable, entre altres coses perquè l'arribada dels motors 100 × 100 d'elèctrics estan provocant tota mena de planificacions i tota mena d'estratègies diferents que en molts casos s'ha de modificar sobre la marxa veient que les xifres de vendes no són les que s'esperaven en els respectius fabricants.
En el cas del fabricant japonès, si bé és cert que, com la immensa majoria de marques, en Nissan no amaguen que el seu futur passa per convertir-se'n en una marca 100 × 100 elèctrica, avui dia la marca s'està mostrant més prudent que altres referent a llançament de cotxes amb aquest tipus de motor.
És més, tenint en compte que el Nissan pot presumir d'haver tingut i de continuar tenint en el Qashqai u dels seus models més d'èxit tant a Espanya com a Europa, no eren pocs els que esperaven que el fabricant japonès llançarà una versió 100 × 100 elèctrica d'aquest SUV.
L'Ariya, el SUV elèctric de Nissan que necessita bons descomptes
Tanmateix en Nissan van decidir apostar per una fórmula per la que ja havien apostat altres fabricants, que no sàpiga que era de llançar una línia pròpia de cotxes elèctrics amb models com l'Ariya, un model que copia gairebé les dimensions del Qashqai però que compta amb el seu propi llenguatge de disseny per diferenciar-lo clarament del reeixit SUV.
Hi ha qui considera que aquesta estratègia va ser una estratègia arriscada per part de la marca, entre altres coses perquè el nom de Qashqai ja estava molt assentat en la indústria, i potser llançar una versió elèctrica dins de la família d'aquest model hauria significat i millors títols de vendes pel fabricant.
En qualsevol cas, tenint en compte que ara la versió d'accés d'aquest model costa uns 15.000 € menys sumant les promocions de la marca així com amb tots els ajuts del govern, és evident que el Nissan volen augmentar de forma significativa les seves vendes.
Amb un preu que es queda per sobre dels 33.000 €, aquesta versió d'accés arriba ben detallada, sobretot a nivell de motor amb una mecànica de 218 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir poc més de 400 km, xifres interessants per a un model de la seva categoria.