Amb poc més de 23.000 matriculacions en el que portem d'any, Audi és, de les tres grans marques prèmium alemanyes que porten dominant el mercat espanyol des de fa ja molts anys, la que menys quota de mercat està tenint en aquest 2024.
És més que cert que estar ubicada en la 12a posició és una posició més que interessant per a una marca prèmium, però a Audi saben molt bé que tant Mercedes com BMW, 10a i 11a posició respectivament, està aconseguint millors xifres de vendes, per la qual cosa els alemnays han optat per aplicar un interessant descompte a un model que, sense ser ni el més esportiu i el més top, acaba sent una de les opcions de la marca.
Aquest model no és cap altre que l'Audi A1, un model que se situa per sota quant a mida respecte al A3 i que, per tant, representa una aposta interessant per part de la marca alemanya, entre altres coses perquè és un model que no té per mida rival directe als catàlegs ni de Mercedes ni de BMW.
Audi rebaixa el preu del seu cotxe més barat
És més que cert que des de la marca alemanya ja han deixat molt clar que aquest utilitari no tindrà continuïtat en el futur, entre altres coses perquè, en ser el seu model més barat, i tenint en compte que les seves xifres de vendes tampoc és que hagin estat extraordinàries, la rendibilitat que dona aquest model és molt més baixa que la que donen models molt més cars.
En qualsevol cas, tal com podem veure a la secció d'ofertes de la marca, la versió d'accés d'aquest model se situa just per sobre dels 25.000 €, un preu que evidentment el situa bastant per sobre que tenen la immensa majoria d'utilitaris al nostre país però que, alhora, el converteix en una temptació per a aquells que busquin un model amb un estatus major al d'opcions com el Volkswagen Polo, el Seat Ibiza, el Peugeot 208 i companyia.
Una versió d'accés que arriba amb un motor de gasolina de 116 cavalls de potència associat a una transmissió manual, una mecànica senzilla però més que correcta per moure amb facilitat a aquest model, i sobretot tenint en compte que es tracta d'un model pensat per moure's de forma habitual per entorns urbans interurbans on un motor molt potent és fins i tot en moltes ocasions pitjor tenint en compte l'alt consum.