El futur és elèctric i, en aquesta conjuntura, les marques han d'escollir quins vehicles tenen futur i quins no. A Audi, la marca d'Ingolstadt, ja han començat el ball. Pel que sembla, el A8 es convertirà en un elèctric però n'hi ha un altre d'històric, l'Audi A5 Sportback, per al qual estan redactant ja la sentència de mort: no tindrà versió amb bateries i això, avui dia, equival a deixar de fabricar-se tard o d'hora.
Un cotxe amb adeptes
I liquidar a l'Audi A5 Sportback va a ser qualsevol cosa menys fàcil, perquè la berlina esportiva per excel·lència de la marca alemanya, en va conquerir molts i moltes sense excessiu soroll allà per 2010, especialment per la seva útil contraporta posterior. Avui, encara, té el seu públic, però la macadura prèmium del grup Volkswagen li aplicarà l'eutanàsia d'una manera molt senzilla: eliminant l'opció que existeixi una versió elèctrica del vehicle.
Al seu dia, va obrir camins
I tant va ser l'èxit de l'Audi A5 Sportback que en BMW s van treure de la màniga el Sèrie 4 Gran Cupè i en Mercedes n'hi va haver més d'un que es va preguntar per la conveniència de sacsejar el mercat amb un vehicle similar. Els hereus de Karl Benz i Gottlieb Daimler no van fer sortir de Stuttgart res semblant, però l'Audi A5 Sportback va marcar a moltes i molts i es va convertir en sinònim d'estil, esportivitat i prestigi. Juntament amb ell, altres d'històrics com el petit A1 o el personalíssim Q2 ja estan també llestos de papers i encaren la recta final de les seves vides comercials. Amb tot, segur, els tres models tendran un buit al Museu Audi. Sigui com fos, de 2025 no passa cap d'ells.