A diferència del que passava fa ja molts anys, quan les berlines podia presumir de ser els autèntics supervendes de les marques prèmium, avui dia els SUV s'han convertit en el principal referent també per a aquells conductors que no tan sols busquen la practicitat d'aquest tipus de models i no busquen també tot el luxe i les millors qualitats.
No és casualitat llavors que marques com Audi hagin decidit fer un pas endavant amb aquest tipus de models que, en alguns casos, s'han convertit en autèntiques referències en mercats tan particulars com és el mercat de la Xina, el dels Estats Units o alguns mercats àrabs, on l'ostentació i el luxe guanya en molts casos a moltes altres coses.
Són precisament en aquests mercats on alguns dels models més top de les marques prèmium com és el cas de Mercedes i BMW, sent un clar exemple d'ells els Mercedes GLS i BMW X7, dues SUV de grans dimensions, acaben tenint les seves millors xifres de vendes. Dos models que ben aviat comptaran amb un nou rival com un model del que es diu fa ja molt temps però que ja està en fase de proves: el nou Audi Q9.
L'Audi Q9 no triomfarà a Europa, però sí en alguns mercats clau
Situat un esglaó per sobre del Q7 és el que es refereix a la mida i per tant sent l'autèntic vaixell insígnia de la marca dins de la seva gamma de SUV, aquest model busca competir als mercats més top amb el BMW i el Mercedes, per la qual cosa no és casualitat que tota aquesta mida extra i aquesta habitabilitat extra respecte al seu germà petit vagin a centrar-se a augmentar el luxe i el confort d'un model que, això sí, tot just tindrà èxit a Europa.
I és que per molt que els conductors europeus estiguin més que encantats amb els SUV, les preferències passen per models molt més compactes, i no models que fregui no superin tranquil·lament els 5 m com és el cas d'aquest futur Q9 del qual, per molt que se sàpiga que ja està en fase de proves, no se sap encara ni quines opcions mecàniques portarà ni quan serà la seva data de presentació.