Amb els preus dels cotxes nous disparats i la inflació pujant, invertir en cotxes clàssics és un valor segur, ja que els vehicles d'aquest tipus s'han convertit en un actiu que es revaloritza cada vegada més. Un dels més interessants que avui es poden trobar al mercat és l'Audi TT.
Gairebé trenta anys d'història
L'Audi TT, o almenys la seva primera generació, va néixer als anys 90. Audi el va presentar al Saló de Frankfurt de 1995 com a prototip i va seduir a tothom, perquè el vehicle redefinia cànons i anunciava una nova època. Audi deixava de ser aquella vella marca conservadora i pujava al tren de la modernitat amb un esportiu petit, salvatge i de sensuals formes que tenia poc a envejar als Porsche. Encara que no va arribar als concessionaris fins a finals de 1998, aleshores era ja un objecte de desig que es mesurava d'igual a igual amb el Mercedes SLK, el BMW Z3 i el Porsche Boxster. Formes senzilles, una aerodinàmica molt cuidada, alumini anoditzat i absència de para-xocs definits eren les claus del seu disseny.
A tot això, se li sumava una gamma de motors molt interessant: tots eren de gasolina, la base era un 1,8 turbo de quatre cilindres, la tracció podia ser davantera o total i el comprador podria escollir entre una versió de 180 i una altra de 225 CV. Era, sens dubte, una elecció difícil que es va complicar més quan Audi va llançar un VR6 de 3.2 litres amb 250 CV i un 1.8 turbo de 240 CV denominat Quattro Sport que en passava de 0 a 100 en menys de sis segons. A més, el cotxe va ser el primer que es va comercialitzar amb canvi de doble embragatge d'entre els del grup Volkswagen. Tenir-lo costava més de 41.000 euros.
Quant costa un avui?
Aconseguir avui un Audi TT de primera generació en bon estat és possible a partir de 10.000 euros, però si el que busques és una de les versions més potents, cal començar a pensar en una inversió superior. Els VR6 o els Audi TT Quattro Sport no baixen de 30.000 euros. Malgrat això, són una inversió segura.