Per molt que Audi sigui una de les marques més veteranes dins de la indústria de l'automòbil, fins i tot un fabricant d'aquest nivell sap molt bé que mai no és fàcil encertar en totes i cada una de les decisions que es prenen, i més en un moment tan delicat com és el que està passant actualment en la indústria de l'automòbil després de l'arribada dels motors 100 × 100 d'elèctrics i la transició cap a ells per part de la immensa majoria de fabricants.
En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que han estat molts els fabricants que han decidit en els últims temps fer un pas enrere respecte al seu procés de canvi, entre altres motius perquè les xifres de vendes dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics no han estat les esperades.
En el cas de la marca alemanya, si bé és cert que Audi pot presumir de tenir alguns dels elèctrics més atractius referent a relació qualitat preu, especialment per a aquells que busquen un model prèmium amb l'últim en tecnologia del mercat, els germànics sap molt bé també que hi ha un tipus de motor que està guanyant cada vegada més pes a Europa fruit de la millora notable de la seva tecnologia: els PHEV.
El nou Audi Q5 PHEV pot posar en un compromís als elèctrics
De fet, una de les principals novetats d'àudio en els últims temps, la nova generació de l'Audi Q5, estrenarà ben aviat un nou motor híbrid endollar parli que segurament provocarà que les seves xifres de vendes augmenten de forma notable i, amb elles, posin en perill les xifres de vendes de models tan interessants com l'elèctric Q6 e-Tron.
I és que aquest motor unit a la nova generació d'aquest model promet gairebé 300 cavalls de potència i, el que segurament és més important per a molts, una autonomia elèctrica de fins a 120 km. D'aquesta forma, aquest tipus de motors, que abans solien tenir una autonomia elèctrica d'uns 50 o 60 km, es converteixen ara en opcions realment interessants per a aquells que busquen els beneficis d'un cotxe elèctric per moure's diàriament per entorns urbans interurbans però alhora els beneficis d'un motor de combustió a l'hora d'afrontar llargs viatges en autovies i autopistes, on l'autonomia dels PHEV no és cap problema.