Si bé és cert que Audi pot presumir de ser una de les marques prèmium més ben valorades i, alhora, més venudes a nivell mundial, per molt que siguin una marca que es posiciona a diversos esglaons per sobre dels generalistes, al final els alemanys acaben tenint els mateixos problemes que un altre tipus de marques, fins i tot que marques tan allunyades quant al concepte de filosofia com és el cas de Dacia.

Tenint en compte les diverses crisis per les quals ha passat la indústria d'automòbil en els últims anys, Audi, sent un dels principals actors, ha patit també bona part de les conseqüències, sobretot en el que ha derivat la famosa crisi de microxips, que ha provocat una caiguda en vendes i, sobretot, un augment de forma gairebé impensable el que es refereix als temps de fabricació i lliurament dels cotxes.

 

Això sí, el que segurament no s'esperaven alguns dels conductors que han decidit acudir concessionari d'Audi per fer-se precisament amb alguns dels millors models de la marca alemanya és que, tal com ha passat a Alemanya i està passant també a França, la marca i adoptat per tancar demanats amb segons quins motors.

Audi paralitza les vendes de models amb els seus motors més potents

La falta de microxips està provocant que, almenys de moment d'Alemanya i a França, Audi hagin paralitzat les vendes dels models que poden presumir de tenir en la seva gamma els motors de gasolina i dièsel en arquitectura de sis cilindres a V i 3.0 litres TFSI i TDI. En concret els models afectats són els SQ5, A6, A7 i Q7.

Al configurador de la marca alemanya ja apareix el següent missatge: "A causa de les dificultats de subministrament global de microprocessadors, certs equips ja no estan disponibles temporalment. És possible que no estiguin disponibles en els nostres models o que no estiguin disponibles com a opció en tota la gamma Audi, excepte R8 i e-tron GT quattro".

 

La part positiva en aquest sentit és que, almenys de moment, no apareix cap tipus de missatge en el configurats de la marca a Espanya, pel que sembla que aquest problema no està afectant les vendes al nostre país. Això sí, tenint en compte que en moltes ocasions el que ha passat primer a Alemanya acaba passant també al nostre mercat, no seria estrany que Audi prengués també mesurades als seus concessionaris al nostre país.