Tal com evidencia les xifres de vendes al nostre país, Audi, Mercedes i BMW poden presumir no tan sols de ser les tres marques prèmium més matriculades a les carreteres espanyoles sinó serà altres tres de les marques més venudes a Espanya, amb Mercedes en la 9a posició, BMW en l'11a i Audi en la 12a.

Bona part de l'èxit d'aquests fabricants és que, si bé és cert que són les tres marques principals a les quals acudeixen la immensa majoria dels conductors a Espanya que busquen un model que se situa per sobre dels generalistes referent a qualitat, tecnologia, disseny i estatus al mercat, són tres fabricants que compten amb un catàleg de cotxes molt més ampli que la immensa majoria de marques generalistes.

 

Més enllà de tenir un catàleg molt ampli, també es pot destacar que són fabricants que solen apostar per oferir molta varietat de mecàniques dins de la gamma de cada un dels seus models, la qual cosa provoca que l'oferta al final de BMW, Mercedes i Audi sigui molt ampli de tal manera que siguin tota mena de conductors amb tota mena de necessitats els que puguin acudir a ells.

L'Audi Q3 regna entre els dièsel i el Mercedes GLC entre els PHEV

No és casualitat llavors que dos dels seus models puguin presumir de ser els més venuts referent a dos tipus de mecàniques molt diferents. En el cas dels dies en coma un tipus de motor pel qual cada vegada menys marques generalistes i low-cost estan apostant crec que continua sent un motor determinant per a les marques prèmium, no és cap altre que l'Audi Q3 el que continuen posant-se com l'autèntic top vendes amb aquest tipus de mecànica.

 

Pel que es refereix als motors híbrids endollables, un tipus de mecànica que sí que podem trobar en la immensa majoria de fabricants, no és cap altre que el Mercedes GLC el que, sumant les versions tant de gasolina com dièsel amb aquest tipus de motor es continuen posant a les carreteres espanyoles.

Dos models que s'han convertit en tota una referència per als seus respectius fabricants i que, si bé és cert que evidentment són molt lluny a nivell de xifres de vendes generals respecte al cotxe més venut a Espanya, el Dacia Sandero, no fa una altra cosa que evidenciar que continuïn sent molts els conductors al nostre país els que, si poden, opten per acudir a una marca prèmium.