No fa falta ser un expert en la indústria de l'automòbil per saber que Audi és una de les marques prèmium més ben valorats a nivell mundial i, sobretot, una de les millors marques europees prèmium juntament amb Mercedes i BMW.
Això sí, com bé saben en el fabricant alemany, depèn quines decisions es prenen en depèn de quin moment poden acabar afectant molt negativament a la imatge del fabricant, i això és el que ha passat en els últims anys amb una decisió que està començant a tenir conseqüències i que sens dubte no ajudarà el procés de transició en el qual està immers la marca del grup Volkswagen.
I és que, per molt que els dels quatre cèrcols continuïn sent una marca prèmium i que alguns dels seus models més ben dotats puguin presumir de ser models realment top referent a la qualitat de materials, hi ha alguns models en algunes versions que compta amb un nivell de qualitat impropi d'una marca de les seves característiques.
Audi no s'amaga i reconeix la seva baixada de nivell
En aquest sentit no ha estat cap altre que Oscar dona Silva Martins, el responsable de producte i tecnologia d'Audi, el que no ha hagut més remei de deixar gaire clar que Audi assumeix el seu error i reconeix que el nivell de qualitat d'alguns dels seus models no és el que era.
Declaracions com "els productes Audi en el passat eren lleugerament millors en qualitat. Les diferències en l'acabat i els materials utilitzats són visibles a simple vista" o "les retallades de costos s'han fet als pitjors llocs possibles. És més, les crítiques inicialment tíbies estaven justificades. I això no ve només dels mitjans de comunicació, sinó també dels clients de la marca" fan evident que en la mara són molt conscients que les males opinions no arriben només des dels més crítics.
Així, malgrat que argumenta que la caiguda de la qualitat "és el resultat de finalitzar el disseny de nous models durant la pandèmia. La caiguda de vendes i els problemes del mercat van obligar a buscar cada cèntim per retallar, i va ser una mala decisió", reconeix també que treballaran per donar-se la volta a la situació, i més tenint en compte que Audi, com has apuntat des de dins de la marca, vol fer el salt i convertir-se en una marca més de luxe per sobre de les prèmium.