Per molt que Audi, BMW, Mercedes i la resta de marques prèmium així com bona part de les marques generalistes puguin presumir de tenir molta experiència al mercat i en la indústria de l'automòbil, el procés de transformació que està vivint aquesta indústria en els últims anys amb l'arribada dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics ha provocat que algunes de les estratègies a llarg termini hagin variat de forma notable en els últims temps.
I és que no és que sigui cap secret que, per molt que sí que hi ha alguns models 100 × 100 elèctrics que estan tenint molt èxit tant a Espanya com a Europa i en la resta de mercats importants a nivell mundial, que cada vegada són més els conductors que apostin pels cotxes elèctrics i que vagin a ser aquests els veritables protagonistes en un futur no molt llunyà, avui dia continuen sent la majoria els conductors que prefereixen optar per motors tradicionals de combustió o, també, per motors amb diferents graus d'hibridació.
No és casualitat llavors que, per molt que la immensa majoria de fabricants estiguin apostant pels cotxes elèctrics amb major o menor presència, la immensa majoria d'ells vulguin continuar apostant també pels models de combustió, entre altres coses perquè són els que més alegries els donen a nivell de vendes.
Genesis apunta una realitat incontestable
En aquest sentit, no ha estat cap altre que el màxim responsable de Genesis, la marca prèmium de Hyundai que no es comercialitza a Espanya, el que no ha tingut cap tipus de problema en assegurar que, per molt que alguns fabricants estiguin insistint en els cotxes elèctrics, la realitat del mercat és una altra, i el millor que es pot fer és adaptar-s'hi.
"Si el que volen els clients és conduir híbrids, no cotxes elèctrics, i aquestes són les seves necessitats, cal satisfer-les el més ràpid possible", ha apuntat Mike Gong, apuntant a més que, en el seu cas, "tots els models clau aviat rebran propulsió més o menys electrificada, on la unitat tèrmica estarà associada a un motor elèctric. Tanmateix, això no significa que no veurem més cotxes elèctrics".
Es pot tenir en compte que aquest tipus de declaracions i aquest tipus d'estratègia van de la mà d'algunes estratègies que estan portant acabo també altres fabricants, que asseguraven fa molts anys que l'anaven a apostar tots els elèctrics i que en els últims temps han començat a rectificar i a dissenyar noves estratègies.