Juntament amb Mercedes i BMW, a Audi poden presumir de ser una de les marques prèmium de referència tant a nivell europeu com a nivell mundial, sent de fet una de les marques més ben valorades pels seus clients des de fa ja molts anys.

 

Un fabricant que està vivint una època de canvis importants. En aquest sentit, si bé és cert que, com la resta de fabricants ja siguin premis, generalistes o low-cost, l'entrada en joc dels motors elèctrics ha provocat diferents estratègies en els últims anys per part del fabricant alemany, en el cas d'Audi l'entrada en joc d'un nou CEO, Gernot Döllner, suposarà també una sèrie de canvis a nivell d'estratègia de cara als propers anys.

El CEO d'Audi apunta alguna de les claus del futur de la marca

El màxim responsable de la marca ha assegurat en una recent entrevista que "Vaig créixer amb 'Vorsprung durch Technik', però en els últims anys, en no tenir nous productes, no era el moment adequat per parlar-ne. Però aquest continua sent el nucli de la marca. Ser innovadors és part del nostre ADN. Hem de trobar una nova interpretació i portar tecnologia que ajudi a les persones".

I aquesta innovació sembla que serà un dels punts forts de la marca en els propers anys passa per, com no podia ser de cap altra forma, una sèrie de novetats en la seva gamma. Així, des del fabricant, sense donar tampoc molts detalls sobre això, apuntar que de cara als propers anys arribaran fins a 20 models nous sumant noves incorporacions a la seva oferta així com noves versions dels seus actuals models.

 

Molt que el gran objectiu de la marca continuï sent convertir-se'n en una marca 100 × 100 elèctrica el 2033, el nou responsable ha deixat molt clar que seran flexibles de cara a continuar impulsant les vendes dels seus cotxes de combustió: "Si veiem el 2026 que els motors de combustió són més rellevants en algunes regions del món, definitivament ho discutirem. No té sentit ser dogmàtic. Som flexibles".

Evidentment arribaran en els propers anys moltes novetats per part d'Audi, una marca que afronta una nova etapa de la mà d'un nou CEO que, això sí, sap que no ho té precisament fàcil tenint en compte la conjuntura actual de la indústria de l'automòbil a nivell mundial.