La gasolina i el gasoil porten unes setmanes per sota dels dos euros, però això no ha de despistar-nos: el nivell al qual han arribat els preus del carburant és inacceptable. Els cotxes elèctrics es converteixen així en una alternativa, però el seu preu els col·loca fora de l'abast de moltes economies. Abans de comprar-ne un, tanmateix, és necessari fixar-se també en els consums ja que, encara que no necessiten ni gasolina, ni gasoil ni GLP, l'electricitat que consumin també es paga. Repassem, doncs, quins cotxes elèctrics són els que consumin més. I el que més s'empassa, sorprenentment, és un alemany amb fama d'eficient que es diu Audi e-tron S.
Molt per sobre de la resta
L'Audi e-tron S es col·loca com a líder destacat d'aquesta llista de consumidors desbocats de quilowatts. S'empassa|suporta, literalment, 270 watts-hora (Wh) cada km i això, amb els actuals preus de l'electricitat, suposa uns 0,09 euros cada quilòmetres sempre que no gaudim d'aquesta benedicció que algunes empreses posen a l'abast dels seus treballadors i que es diu punt de recàrrega gratuïta.
Com segona classificat tenim a un altre Audi: l'e-tron S Sportback, que s'empassa|suporta 262 Wh/km i tercer, atorgant a Audi el dubtós honor de copar el podi dels elèctrics que més consumeixen, es col·loca l'Audi e-tron quattro, amb 237 Wh/m T. El quart de la llista és anglès: el Jaguar I-Pace EV 400 i consumeix 232 Wh/m. En cinquè lloc es queda un altre Audi: L'e-tron 50 quattro, que s'empassa|suporta 231 Wh/m i el sisè és el Nissan Ariya, amb un consum de 226 Wh/m.
Cotxes d'alta gamma amb consums molt elevats
A tots aquests golafres els segueixen un altre Audi, l'e-tron Sportback 55 quattro i el Volvo XC40. La llista la completen l'Audi e-tron Sportback 50 quattro i el BMW iX M60. O a Alemanya va l'electricitat molt barata o els alemanys guanyen molts diners. Posats a comprar un elèctric, millor esperem que Dacia tregui el seu elèctric premium, perquè l'Spring no el fabrica directament la marca romanesa i, de premium, no en té res.