Audi pot presumir de ser una de les marques prèmium més ben valorades a nivell mundial i sobretot a nivell europeu, el terreny de joc en el que el fabricant dels quatre cèrcols millor rendiment ha tingut històricament.

Una marca que sempre s'ha caracteritzat per ser una de les més equilibrades referent a la relació qualitat/preu dels seus productes, situant-se en un punt intermedi entre Mercedes, que apunta més als conductors que busquen un estatus superior, i BMW, que sol anar dirigida a un tipus de conductor que busca potser més esportivitat.

 

El problema que té Audi en aquest cas no és menor, entre altres coses perquè el protagonista d'un dels principals mals de cap per a la marca és el que ha estat i continua sent el seu model insígnia en el segment de les berlines, l'Audi A8, la seva berlina més luxosa i que competeix contra grans noms com és el cas del Mercedes Classe S o el BMW Sèrie 7.

L'Audi A8 està a punt de complir 8 anys al mercat, i no hi ha notícies del seu futur

Els que sempre han tingut a la marca alemanya com una de les seves referències saben molt bé que aquesta berlina que representa el luxe més top del fabricant està a punt de complir més i menys que vuit anys al mercat, un període que històricament, almenys a Europa, s'ha caracteritzat per ser el que ocupa tota la vida comercial de la generació d'un model.

L'actual generació va sortir al mercat el 2017 i fa menys de quatre anys va rebre un rentat de cara, una estratègia habitual en aquest tipus de fabricants per allargar la vida comercial d'aquests models. El que estranya a molts dels seguidors d'Audi és que, més enllà que tot apunta que la marca alemanya apostarà per una berlina 100 × 100 elèctrica d'aquí a uns anys que encaixi dins del segment de l'actual A8, a Audi no han apuntat res sobre el futur d'aquest model.

 

Sí que se sap que en la nova directiva del fabricant va apostar en el seu moment per deixar molt clar que l'important era renovar els seus models més venuts per després anar renovant i actualitzant a poc a poc als models que augmenten el seu caixet al mercat, pel que és més que evident que el A8, per molt que sigui tota una institució dins d'aquests concessionaris, no és en el dia d'avui una prioritat per a la marca.

Un problema tenint en compte que els seus dos rivals més directes, el Mercedes i el BMW, sí que s'ha actualitzat recentment, per la qual cosa no seria estrany que el A8 perdés encara més terreny en els propers mesos i anys.