Audi és un d'aquests fabricants que no necessita precisament gaire presentació, entre altres coses perquè fa moltes dècades que la marca alemanya és una de les marques més ben valorades entre les prèmium europees.

 

El problema en el seu cas és que, almenys en les últimes dècades, el seu pes al mercat europeu ha anat baixant a mesura que ha anat creixent el dels seus dos rivals directes, BMW i Mercedes. No és casualitat llavors que el fabricant alemany hagi començat ja a deixar caure que tenen preparat un canvi de rumb, una nova filosofia que canviarà la imatge de la marca més enllà dels evidents canvis quant a disseny dels seus models més moderns.

Audi vol pujar un esglaó quant a estatus

I és que el gran objectiu que té la direcció de la marca alemanya és el de deixar de ser considerada com una marca prèmium i apropar-se més fins i tot a les marques de luxe, una proposta que passa per reduir per les zones més baixes el seu catàleg, una cosa que ja s'ha fet evident amb la futura desaparició de l'Audi A1 i de l'Audi Q2, i convertir als seus cotxes en opcions més luxoses, amb preus més elevats però també amb més equipament i millor tecnologia.

 

No ha estat cap altre que el responsable d'Audi al Regne Unit, José Miguel Aparicio, el que ha detallat en un mig anglès les expectatives i els plans de la marca, argumentant aquest canvi: "en el Grup Volkswagen hi ha espai per sota de Bentley perquè Audi pugui ascendir en percepció sense envair el seu germà de luxe", apuntant a més que "el luxe està cobert per Bentley i Porsche, i al mercat Prèmium hi ha molts segments i moltes maneres de fer una proposta al client. És una evolució i ha d'anar acompanyada d'ajustaments en l'experiència del client a través dels nostres concessionaris".

Aquest canvi de rumb de la marca alemanya arribarà evidentment de la mà d'una pujada de preus que provocarà que segurament les seves xifres de vendes siguin menors en alguns segments però, alhora, el marge de benefici sigui major, una estratègia que també estan seguint altres marques com és el cas de Mercedes.

Només el futur dirà si aquesta nova estratègia per part d'Audi ha estat encertada o no, però el cert és que almenys es pot reconèixer que han estat honestos i que han avisat abans que més d'un s'emporti una desagradable sorpresa.