Tenint en compte com han augmentat els preus de la gasolina i del dièsel en els últims temps al nostre país, no és que sigui precisament casualitat que siguin molts els conductors els que opten per intentar canviar la seva manera de conduir, intentant dur a terme una conducció més eficient.
I és que, mentre els consumidors no podem fer res per rebaixar el preu de la gasolina, sí que es pot intentar que el dipòsit ens duri una mica més a través d'una conducció més eficient.
Tal com apunten des del RACE, alguns consells per dur a terme una conducció més eficient passen per apagar el motor si pares més d'un minut, circular a una velocitat uniforme sempre que, comprovar regularment la pressió dels pneumàtics, frenar deixant anar l'accelerador i no trepitjant de cop si és totalment segur, portar el cotxe el menys carregat possible, no abusar de l'aire condicionat i baixar les finestretes en ciutat, entre altres coses.
El truc que acaba sent perjudicial per al motor del teu cotxe
Tanmateix, s'ha de tenir en compte que molts conductors han intentat també dur a terme una conducció més eficient a través d'un truc o una estratègia a l'hora de conduir que, si bé és cert que provoca que el consum sigui menor, a la llarga pot acabar sent perjudicial per al motor del cotxe.
I aquest no és cap altre que el de conduir amb marxes altes a baixes revolucions, especialment per ciutat. Si bé és cert que evidentment per aconseguir un consum moderat haurem de no elevar molt les revolucions del cotxe, circular a una velocitat baixa, per exemple, a 30 km/h, i fer-ho en quarta velocitat mentre el cotxe va a unes revolucions molt baixes provoca moltes vibracions en moltes parts de la mecànica, una cosa que a la llarga acaba perjudicant el propi motor.
D'altra banda, s'ha de destacar que si intentem sempre per anar en la marxa més alta a una velocitat baixa i, per exemple, ens trobem de sobte que el cotxe no té prou potència per afrontar una pujada i hem de rebaixar un parell de marxes i fer un fort accelerament, el consum que haurem gastat en aquesta maniobra serà superior al que haguéssim gastat amb un correcte ús de les marxes sense forçar tant el motor.
En aquest sentit sembla ser que en els últims temps han augmentat el nombre de reparacions en cert tipus de motor precisament per dur a terme una conducció que és, a la llarga, perjudicial.