En Tesla estan molt preocupats i la culpa la tenen dos cotxes solars que estan a punt de sortir al mercat. El primer, de nom Lightyear 0, és el primer vehicle del seu tipus de producció 100% europea i el segon, el SEV, és un peculiar vehicle desenvolupat pel fabricant americà Aptera Motors que estarà a la venda aquest mateix 2022 a partir de 25.900 euros.
Un cotxe per a minories
Amb tot, el Lightyear 0 és un cotxe per a minories. Costa 250.000 euros sense impostos i és un vehicle excel·lent dotat amb una bateria de 60 kWh que permet circular sense recàrregues un total de 625 quilòmetres. A més, en tractar-se d'un cotxe solar, els cinc metres quadrats de cèl·lules fotovoltaiques instal·lats al seu sostre produeixen prou energia per circular 70 quilòmetres diaris en condicions òptimes de sol. Se suposa, o això diu almenys la marca, que el sistema permet haver d'endollar el cotxe a la xarxa només deu de cada dotze mesos en països amb poques hores de sol i cinc de cada dotze en països molt assolellats com Espanya. El vehicle recarrega la seva bateria al 80% en menys d'una hora si es disposa d'un carregador ràpid. Sabedors dels 250.000 euros que costa, a Lightyear preparen ja el Lightyear Two, que serà més petit i costarà només 30.000 euros en la seva versió d'accés. Aquest cotxe és el que de veritat preocupa en Tesla.
L'estrany Aptera
Mentre el Lightyear Two arriba, des d'Aptera Motors estan a punt de treure al carrer el SEV, un particular vehicle que es produirà en sèrie i comercialitzar per 25.900 euros. La seva autonomia pot arribar a assolir els 1.600 km amb una sola recàrrega i pot també recuperar l'energia simplement estant aparcat al sol. L'únic que pot llastar l'èxit d'aquest vehicle és el seu disseny, que resulta, com poc, peculiar: té només tres rodes, 136 CV i uns 400 quilòmetres d'autonomia en la seva versió d'accés, que és la que costa els 26.900 euros. Per assolir els 1.600 quilòmetres d'autonomia cal optar per la versió més equipada, que costa uns 48.000 euros. Més o menys, la qual cosa|allò que un Tesla.