Per molt que les marques prèmium com BMW no siguin precisament les més venudes al nostre país, es pot tenir en compte que alguns dels models d'aquest tipus de fabricants, tant de BMW com de Mercedes i Audi, sí que poden presumir de ser autèntiques referències al nostre segment, especialment entre aquells conductors que buscar un model prèmium.

Tres bons exemples d'això són el BMW X1, un model que acaba d'estrenar generació, l'Audi Q3 i el Mercedes GLA. Evidentment sent com són models prèmium no poden presumir de tenir un preu precisament ganga, però és que tampoc no és una cosa per buscar, sinó més aviat el contrari, busquen posicionar-se com alternatives molt per sobre quant a qualitat, equipament, tecnologia i estatus dins del mercat amb referència als models generalistes.

 

Això sí, es pot destacar que hi ha algunes opcions al nostre mercat que es presenten com bones alternatives al trio alemany, entre elles el Volvo XC40, el Lexus UX o l'Alfa Romeo Tonale, la gran aposta de la marca italiana.

L'Alfa Romeo Tonale, un SUV que apunta a ser determinant

És precisament aquest últim model, l'italià, que apunta convertir-se en un dels grans rivals de les marques italianes. Entre altres coses perquè, com bé saps els que estan interessats en fer-se amb un d'ells, per molt que es versió d'accés tingui un preu més elevat que el que té el Volvo o el Lexus, el travi pot presumir de ser un model més atractiu en el visual i comptar amb un equipament de sèrie i una tecnologia que fins i tot es queda també per sobre de la del model suec i el model japonès.

I és que compta de sèrie amb, entre altres coses, fars LED, llantes d'aliatge de 18", frenat d'emergència amb reconeixement de vianants, quadre d'instruments digital, climatitzador bizona,engegada sense clau, miralls elèctrics i calefactables, 4 alçavidres elèctrics, sistema multimèdia amb pantalla tàctil de 10" compatible amb Apple CarPlay i Android Auto, control de creuer adaptatiu amb assistent de carril, i reconeixement de senyals.

 

Quant a la mecànica, l'Alfa Romeo Tonale arriba amb un motor de gasolina de 130 cavalls de potència associada a un sistema de micro irrigació lleugera així com la caixa de canvis automàtica, una combinació que promet bons consums i bones prestacions.

El seu preu de partida supera els 37.000 €, pel que evidentment no és un model barat, però sí que se'l deixa per sota de la immensa majoria dels seus rivals previs, especialment dels alemanys, per això molts ho consideren com una de les millors alternatives a BMW, Audi i Mercedes.