Fins fa tot just uns anys, BMW tan sols tenia dos rivals directes en bona part dels mercats en els quals era present que realment li suposaven un repte a nivell de vendes: Mercedes i Audi. Tanmateix, dins del joc dels elèctrics ha provocat que Tesla, una marca prèmium americana, sigui també un dels rivals directes dels alemanys.

De fet, l'èxit de models com el Tesla Model 3 ha provocat que les vendes de les marques prèmium hagin caigut una mica en aquest sentit. Tenint en compte que els models de BMW, Mercedes i Audi no són precisament barats, no són pocs els que prefereixen destinar aquests diners a fer-se amb un model 100 × 100 elèctric prèmium com és el Model 3.

En aquest sentit, és més que evident que les tres marques alemanyes estan posant les piles a nivell dels elèctrics. En el cas de BMW són diversos ja els models que tenen a la venda amb aquest tipus de motors.

 

Tanmateix, la marca alemanya acaba d'anunciar els preus del que molts ja denominen com un dels primers rivals seriosos del Tesla Model 3, el BMW i4, una berlina de tall esportiu que compta amb un motor 100 × 100 elèctric i amb el millor quant a tecnologia de la marca alemanya.

El BMW i4 és ja un dels pitjors rivals del Tesla Model 3

En BMW han basat la gamma d'aquest model en dues opcions mecàniques. D'una banda, la versió d'accés, que compta amb una potència de 340 cavalls i una autonomia de gairebé 600 quilòmetres. A versió que té un preu de partida que es queda just per sota dels 62.000 €.

És més que evident que el Tesla Model 3 té un preu més baix, però també ho és que aquest BMW és un model que es queda un esglaó per sobre quant a qualitat i tecnologia.

D'altra banda, en BMW han volgut també llançar una versió esportiva d'aquesta berlina 100 × 100 elèctrica, en aquest cas una versió que compta amb una potència ni més ni menys que 544 cavalls que això sí, veuen reduïda la seva autonomia fins als 520 km i augmentat el seu preu fins als més de 76.500 euros.

 

Per molt que els Tesla siguin models prèmium, és a dir, models que se situen per sobre de la mitja, els models americans almenys no són fins ara el nivell d'aquest BMW i4, sobre tot el model més bàsic de la gamma del Model 3. És per això que no són pocs ja els que asseguren que, una vegada arrenqui la comercialització d'aquest BMW i4, no seran precisament poques les vendes que aconseguirà i les matriculacions que li robarà a la marca d'Elon Musk.

De fet, tenint en compte la clara aposta que aquest tipus de marques prèmium estan fent pels elèctrics, no seria estrany que d'aquí a un temps siguin precisament BMW, Mercedes o Audi les marques que comptessin amb el model elèctric prèmium més venut a nivell mundial.