Va ser un dels primers cotxes elèctrics veritablement solvents del mercat europeu i, ara, després de gairebé una dècada de vida comercial, diu adeu. Parlem del BMW i3 un vehicle del qual, durant aquests gairebé deu anys, s'han produït 250.000 unitats.

BMW i3
BMW i3

Fabricat a Leipzig

BMW ha decidit posar fi aquest anys 2022 a una de les seves històries d'èxit, la que el va convertir en pionera d'un mercat, el dels cotxes elèctrics, que avui tothom considera present i futur però que, el 2013, era per a molts una extravagància. Després de produir un quart de milió de vehicles del BMW i3, el primer cotxe modern exclusivament elèctric de la marca alemanya, la Bayerische Motoren Werke ha decidit finalitzar la producció del cotxe en la seva planta de Leipzig. Des d'ara, qui vulgui una unitat, haurà d'acudir|anar al mercat de segona mà.

Un compacte Prèmium

El BMW i3, amb els seus poc més de quatre metres de llarg, el seu xassís d'alumini i el seu mòdul de passatgers fabricat en fibra de vidre, era un compacte, però no un compacte qualsevol, perquè incorporava solucions només presents en esportius d'alta gamma. L'habitacle de fibra de vidre era, precisament, un d'ells. Per celebrar i recordar per sempre aquest singular cotxe, BMW llança una sèrie d'edicions especials denominades Home Run i basades en la versió i3S. Han estat només deu cotxes i tots estan venuts ja. Segur que totes han costat bastant més que els 40.000 euros a partir dels quals, segons el portal quecochemecompro.com, es pot encara comprar un BMW i3 nou a Espanya