Al competitiu món de l'automoció, poques marques generen tanta passió com BMW. La firma bavaresa es troba en un moment clau de la seva evolució. Si bé la seva estratègia de futur està marcada per l'electrificació, la combustió encara té un lloc en el seu full de ruta, especialment per a aquells models que han definit el seu llegat. Entre ells, el BMW M3, una joia que continuarà rugint, almenys durant uns anys més.

El BMW M3, llançat el 1986, no és un simple cotxe; és una icona. La seva combinació de rendiment i agilitat va redefinir el que havia de ser una berlina compacta esportiva, guanyant-se el cor de milions d'entusiastes. Dècades després, BMW M continua apostant per aquest model, entenent que no tots els seguidors de la marca estan a punt per acomiadar-se de la combustió. Encara que l'electrificació toca ja les portes de l'M3, la marca ha decidit oferir una alternativa que mantingui l'essència clàssica: el llegendari motor de sis cilindres en línia continuarà acompanyant-nos.

BMW Gran

BMW continuarà apostant per una versió de combustió en la nova generació de l'M3

El futur d'aquest model està més a prop del que sembla. Mentre que la gamma Neue Klasse de BMW, 100% elèctrica, començarà la seva producció el 2025, els enginyers de la divisió M ja treballen en la pròxima generació de l'M3, prevista per a 2028. Hi haurà un M3 elèctric, això és un fet, i promet xifres impactants: es parla de potències superiors als 1.000 cavalls. Però malgrat aquests impressionants números, BMW sap que la màgia de la combustió no pot ser substituïda, i molt menys per als fanàtics més puristes.

Així ho ha confirmat Frank van Meel, director de BMW M, que ha explicat que els amants del M3 valoren l'emoció que transmet el motor de gasolina tant com el seu rendiment. Per això, l'M3 tèrmic no només sobreviurà, sinó que s'adaptarà als nous temps, complint la normativa d'emissions Euro 7 gràcies a tecnologies com la microhibridació. Amb aquest moviment, BMW s'assegura de satisfer els qui busquen la connexió visceral que només la gasolina pot oferir.

La versió elèctrica del nou M3 serà la més potent

Per descomptat, aquesta decisió té un cost. Adaptar un motor de combustió a regulacions cada vegada més estrictes no és senzill ni barat, però la marca ha decidit invertir per protegir el seu llegat. A més, el disseny de l'M3 tindrà una transformació conforme a les noves línies estètiques de BMW, encara que elements com les quatre sortides de fums continuaran sent un símbol inequívoc de la família M.

BMW M5

BMW també ha après dels errors del passat. Models com l'M5 híbrid endollable van ser criticats pel seu pes excessiu, una cosa que la marca no repetirà amb el M3. La prioritat serà mantenir la lleugeresa i el dinamisme que defineixen l'experiència de conducció d'aquest model, diferenciant-lo d'opcions més pesades.

Amb aquesta estratègia, BMW demostra que sap escoltar els seus clients. En lloc d'imposar un canvi abrupte, ofereix dos camins: l'electrificació més avançada per als qui la desitgin, i la combustió tradicional per als quals es resisteixen a acomiadar-se de la gasolina. Així, el BMW M3 continuarà sent molt més que un cotxe; serà un pont entre el passat gloriós i el futur prometedor.