BMW, com la resta de marques prèmium que triomfen a Espanya, sobretot Mercedes i Audi, sap molt bé que el futur del mercat de l'automòbil passa pels elèctrics. D'aquí a uns anys, de fet, ja no es podran vendre a Europa models que no siguin cent per cent elèctrics, d'allà que totes i cada una de les marques, des de les low cost fins a les més top, porten ja temps treballant en aquesta línia.

En el cas de BMW, com bé sap els que tenen als de Munich com una de les seves referències, al gamma dels models cent per cent elèctrics no deixa de créixer. Una família que la marca ha englobat dins de la seva gamma i, amb ja diversos models a la venda.

Entre ells, el pioner i3, el iX, el iX M60, el i4, el i4 M50 i el iX3. Models que, tenint en compte que BMW no és que sigui precisament una marca barata i que els elèctrics ja per si mateix són models molt més cars que els que arriben amb motors de combustió, no és que tinguin en els seus preus el seu millor argument de vendes.

Una cosa que, en algun d'ells, s'està convertint en un veritable problema fins al punt que BMW haurà de prendre una decisió sobre això en aquest acabat d'iniciar 2022. Ens referim al BMW iX3, la versió cent per cent elèctrica del X3, un dels SUV que gaudeix, en la seva versió no elèctrica, de més popularitat a les carreteres del vell continent.

El BMW iX3 és ja un problema seriós per a la marca alemanya, que haurà de prendre una decisió en aquest 2022

Un iX3 que va arribar al mercat fa tot just un any i mig amb la intenció de cobrir un segment que va a l'alça. Tanmateix, amb prou feines uns any després de la seva irrupció al mercat, la marca ja li va fer un rentat de cara, una actualització que demostrava que les coses no anaven bé.

És de sobres conegut que l'habitual, excepte algun cas molt particular, és que les actualitzacions dels models arribin en la meitat del seu cicle comercial, és a dir, al cap de tres o quatre anys de l'arribada de la nova generació. Que BMW fes el mateix en poc més d'un any ja va sorprendre a molts.

Però el pitjor per als germànics és que, per molt que hagin actualitzat recentment aquest model, aquesta actualització no ha derivat en un augment notable de les seves vendes, més aviat el contrari.

Tenint en compte que BMW va llançar el seu iX, el primer SUV cent per cent elèctric de base, no una versió elèctrica d'un ja existent, els que opten per un model d'aquestes característiques prefereixin fer-ho pel iX i no pel iX3.

Així, veient que les seves vendes no arrenquen, no seria estrany que en els propers mesos en BMW prenguessin una decisió que sembla més que lògica veient que, per diferents motius, el seu iX3 no ha tingut l'èxit esperat.