No és que sigui precisament cap secret que els que busquen un model prèmium al nostre país tenen a les tres marques prèmium alemanyes de referència, BMW, Mercedes i Audi, com les seves principals opcions. És cert que els últims temps han guanyat pes al nostre mercat marques com Tesla, Volvo o Lexus, però continuen sent fabricants que estàs molt lluny a nivell general de vendes a Espanya respecte a les tres marques alemanyes.

En aquest sentit, es pot tenir en compte que, per molt que siguin marques prèmium i que, per tant, se situen diversos esglaons per sobre de les marques generalistes quant a la qualitat dels seus models i també als preus dels seus cotxes sense arribar a evidentment fan marques de luxe amb models i preus que es queden molt lluny de l'abast de la immensa majoria d'espanyols, cada una d'elles té les seves particularitats.

 

Així, més allà de què cada un hagi fet evolucionar el disseny dels seus cotxes, Mercedes continua sent la marca amb un vot més clàssic, mentre que BMW continua sent, de les tres, la marca que sol apostar per un toc més esportiu en els seus models, mentre que Audi es posiciona en un terme mitjà que li senti més que de meravella en alguns models molt en concret.

Mercedes continua regnant a Espanya entre les prèmium

Es pot tenir en compte també que són molts els conductors que van a aquest tipus de fabricant no tan sols perquè els seus cotxes siguin models de millor qualitat tant referent als seus acabats, les seves mecàniques, sinó que perquè també són cotxes que fixar un estatus social, i allà és on aquest tipus de fabricants saps molt bé que fixar uns preus molt alts no acaba suposant un problema.

 

No és casualitat llavors què, de les tres, Mercedes, que sol acabar posant uns preus una mica més alts que Audi i que BMW en la immensa majoria dels seus models, puc continuar presumint de ser la marca prèmium amb més quota de mercat en el que portem d'any al nostre país.

Les diferències de Mercedes, que porta més de 39.000 vendes, amb Audi, no són enormes, entre altres coses perquè la marca dels quatre anys acumular 37.000 vendes, mentre que sí que són ja importants respecte a BMW, que tanca el podi amb gairebé 31.000 vendes.

Tret que hi hagi un gran canvi aquest últim mes de 2023, tot apunta a què els de l'estrella de plata tornarà a repetir com la marca prèmium més venuda a Espanya, fent evident que continuen sent també la referència en un dels mercats més importants d'Europa.