La Bayerische Motoren Werke, més coneguda per les seves sigles BMW, ha estat sempre una marca pionera. Durant dècades, la firma alemanya ha revolucionat l'automoció mundial amb les seves solucions innovadores i, ara, pretén fer-ho amb una novetat més que ha de veure no amb els cotxes, però sí amb la manera de vendre'ls.

BMW

Venda d'equipament per subscripció

La idea de la prestigiosa marca bavaresa contempla comercialitzar períodes de subscripció per als diferents equipaments que incorpora als seus vehicles. Aquests poden abonar-se com fins ara, d'una vegada, o mitjançant un nou sistema de pagament per gaudi delimitat en el temps. L'objectiu final és reduir el volum de cotxes en propietat i establir amb la clientela contractes de servei que permeten gaudir de vehicles nous cada poc. En el cas concret de BMW, el que s'ofereix ara és contractar una llista concreta d'opcions que inclou serveis com els assistents de conducció, els fars adaptatius o els seients calefactados. De fet, el plantejament suposa un estalvi, perquè, ara, només es pagarà per temps durant el qual el client tingui previst utilitzar cada extra. Per fer-ho possible, BMW ha habilitat el web BMW Connected Drive.

Altres marques també plantegen solucions similars

Encara que BMW és pionera en la comercialització mitjançant subscripcions de l'equipament, altres firmes europees com Volkswagen o, també, gegants asiàtics com el grup Geely, que va començar amb la seva marca Lynk& Covenent només subscripcions per ús, valoren diferents possibilitats en les quals es pot gaudir d'un cotxe o dels seus extres sense necessitat de comprar-lo. El futur, diuen, és això: tindrem menys coses i serem més feliços. Caldrà veure si és veritat o no.