El BMW Sèrie 5 és un d'aquests models que, si bé és cert que en els últims anys no li ha donat tantes alegries a la marca alemanya com li donava fa unes dècades, quan les berlines podien presumir de ser els models de moda a Europa, continua sent determinant per a tots aquells conductors que no volen saber res d'un SUV.

Un model que no el té precisament fàcil al mercat, entre altres coses perquè, més enllà d'haver de lluitar contra l'auge dels X3, X5 i companyia, té també grans rivals en el seu segment com és el cas del Mercedes Classe E o l'Audi A6, models també de referència entre les berlines prèmium europees.

 

No és casualitat llavors que és la marca, per molt que aquesta nova generació del sèrie cinc porti a la venda poc més d'un any, hi ha anotat per introduir interessants novetats per posar-lo al dia i per convertir-lo en una opció encara més atractiva.

Això sí, a diferència del que sol ser habitual cada vegada que una marca actualitzat un model, en aquest cas les novetats no arriben ni referent a l'interior de l'exterior, entre altres coses perquè és un model que pràcticament s'acaba de posar a la venda al mercat. Les principals novetats arriben en l'apartat mecànic.

Els nous motors del BMW Sèrie 5

De les principals novetats és que el motor d'accés, que continua sent un motor dièsel de 197 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera, es pot configurar ara també amb tracció a les quatre rodes, de tal manera que aquest model es pot configurar ara amb dos tipus de tracció, la frontal o la total.

Un altre costat, BMV amplia la gamma d'aquest sèrie cinc amb l'entrada en joc d'un nou motor també dièsel però en aquest cas de 303 cavalls de potència i tracció total es presenta com una opció més esportiva tant a la carrosseria berlina com en la familiar.

 

Però segurament la versió més interessant d'aquest model és la que compta amb un motor híbrid endollable, en aquest cas una mecànica que en conjunt acaba oferint una potència de 299 cavalls i, sobretot, una autonomia elèctrica de 94 km, una xifra ja més que considerable i que el converteixen en una opció perfecta tant per al dia a dia com per afrontar llargs viatges a la carretera i autopistes.

Amb un preu de partida a partir de 60.000 €, no seria estrany que aquest model, malgrat que seguissin l'ombra de molts altres BMW, continués sent una opció reeixida en alguns mercats europeus.