Com passa amb tots i cadascun dels fabricants de cotxes a nivell mundial, en BMW són molt conscients de què al final, per molt que siguin una marca prèmium molt ben valorada i que el fet que els seus models se situen per sobre de la mitjana quant a preu acaba derivant en uns beneficis més grans, al final el que importa és quadrar els números i que les vendes siguin més que notables.

 

En aquest sentit, tenint en compte que la indústria d'automòbil no passa precisament pel seu millor moment i que l'entrada en joc dels cotxes elèctrics ha provocat un terratrèmol com no s'havia vist fins al moment, són moltes les marques que estan apostant per dir adeu a models que realment siguin objecte de desig per a molts però que a nivell de vendes ja no tenen cap tipus de sentit referent a la concepció dels catàlegs.

Un bon exemple d'això és un dels models més admirats pels conductors japonesos que tenen un pressupost molt alt, entre altres coses perquè és un model que no té un equivalent notable en cap de les marques japoneses: el BMW M8.

BMW diu adeu al M8 amb una edició especial

En concret es tracta del BMW M8 Competition M xDrive, la versió més esportiva d'aquest icònic model que compta amb tres carrosseries diferents: Cupè, Càbrio i Gran Cupè.

Seguint la mateixa estratègia respecte a l'adeu del M3 amb canvi manual que es va produir fa ja uns mesos, BMW ha anunciat que dirà adeu a aquest model el mercat japonès de la mà d'una edició especial de la qual tan sols es fabricaven 8 unitats i que, com no podia ser de cap altra forma, segur que es convertirà en una temptació per als conductors nipons amb pressupostos més alts.

 

Amb alguns canvis a nivell de materials i de disseny, el principal argument de venda d'aquest model continua sent el seu motor, en el seu cas un V8 de 4.4 litres TwinPower Turbo rendeix una potència màxima de 625 CV, que compta amb tracció total «M xDrive» i canvi automàtic M Steptronic de 8 velocitats.

En aquest sentit, si bé és cert que la marca encara no s'ha pronunciat sobre això, tot apunta que aquest adeu definitiu del M8 del Japó és el principi d'un adeu definitiu a nivell mundial en espera que arribi una nova generació el 2026.