BMW i Mercedes pot presumir de ser les dues marques que més han dominat el segment de les prèmium en els últims anys. De fet, per primera veure després de cinc anys de domini de Mercedes a nivell mundial, BMW va aconseguir el passat 2021 ser la marca prèmium més venuda a nivell global.

Un èxit que es va basar, sobretot, en la millor gestió per part dels de Munich de la crisi de subministraments, que va afectar d'una manera més evident i notable a Mercedes. La guerra entre les dues, amb Audi sempre molt atenta, continua.

Una guerra en la qual són molts els fronts oberts. I és que, a diferència del que passa en la gran majoria de les marques generalistes, en Mercedes i en BMW continuen tenint als seus catàlegs models que en altres categories de marques són impensables.

Una d'elles és la de les berlines i les berlines amb un disseny cupè, un tipus de models dirigits als quals busquen una mica més que un compacte en matèria d'habitabilitat però no han caigut encara a les xarxes dels SUV, la carrosseria que domina des de fa ja anys el panorama europeu.

 

Les dues marques tenen diversos models per a qui busquen una berlina de mida compacta però amb un disseny cupè, el CLA en el cas de Mercedes i el Serie 2 Gran Coupé en el cas de BMW.

Dues de les millors berlines prèmium amb carrosseria cupè cara a cara

En els dos casos el concepte del model és el mateix: una berlina amb un disseny més esportiu i molt atractiva a nivell de prestacions. Evidentment cada una d'elles compta amb el particular llenguatge de disseny de la seva pròpia marca, però els dos són models que entren pels ulls, sent potser el CLA una berlina menys neutra en aquest sentit i més agressiva.

A nivell de preus, els dos models estan molt alhora. Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu del Mercedes CLA més bàsic de tots és de 33.581 euros, mentre que la berlina de BMW té un preu de partida de 34.100 euros, per la qual cosa la diferència no és que sigui substancial ni definitòria en aquest sentit.

 

Tampoc no ho és quant a les mecàniques. I és que els dos models arriben amb motors gairebé idèntics. El CLA ho fa amb un gasolina 1.3 de 136 cavalls de potència associada a una transmissió manual, mentre que el BMW ho fa amb un 1.5 també de 136 cavalls amb transmissió manual.

Així, tenint en compte que l'equipament, els materials i la tecnologia són similars en els dos casos, és el disseny el que marca la decisió final en aquesta batalla. I allà és el Mercedes el que, amb les seves formes més agressives i el seu aspecte més esportiu s'emporta la victòria. Això sí, sent com és el disseny una cosa molt subjectiva, en els dos casos estem davant de dos models molt top en tots els sentits.