Els que acudeixen als concessionaris de marques com BMW no ho fan buscant precisament grans descomptes en els models en qui estan interessats, sinó que ho fan buscant un cotxe que se situï per sobre de la mitjana en tots els sentits, per això saben molt bé que van acabar pagant un preu molt superior que tindrien per un model de la mateixa categoria però de marques generalistes.

El fet que els models de BMW no comptin amb grans descomptes no implica, tanmateix, que no sigui una de les marques més venudes al nostre país. És més, tenint en compte les xifres de vendes que porta acumulat la marca alemanya en el que portem d'any, ocupar la 10a posició just per darrere de Mercedes, que ocupa la novena, evidencia l'èxit d'aquest fabricant prèmium.

 

El que sí que comparteixen el BMW amb la immensa majoria de marques, ja siguin generalistes o low-cost, és que el seu model més venut a Espanya és un SUV, en aquest cas el X1, un model que pot presumir de ser el segon cotxe prèmium més venut el que portem d'any tan sols superat per l'Audi Q3, un rival directe que té a molt poques vendes per davant.

El BMW X1 arrasa a Espanya malgrat no ser barat

Tal com podem veure en el configuradors del fabricant, la versió més senzilla d'aquest model té un preu que se situa entorn dels 45.000 €, un preu que no és que sigui precisament barat i que el situa bastant per sobre dels models generalistes més venuts de la seva categoria, que no són altres que el Hyundai Tucson, el Kia Sportage i el Nissan Qashqai.

 

Una versió d'accés que arriba amb un motor de gasolina de 136 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica que, si bé és cert que no compta amb cap tipus de sistema d'hibridació, és més que suficient per moure amb facilitat aquest model.

Això sí, on realment aquest model justifica per a molts el seu alt preu és referent a la qualitat de materials i a la seva tecnologia de sèrie, situant-se diversos esglaons per sobre de les versions d'accés dels generalistes. Així, per molt que els Hyundai, Kia i Nissan s'embenin molt més al nostre país, no és casualitat que aquest X1, que és cada vegada més a prop de convertir-se en el cotxe prèmium més venut a les nostres carreteres, estigui arrasant.