Com no podia ser de cap altra manera, tant BMW com Mercedes busquen abans que res aconseguir bones xifres de vendes. Al cap i a la fi, per molt que siguin una marca prèmium, els alemanys són molt conscients que el que necessiten és aconseguir una bona quota de mercat per poder continuar sent la referència a molts dels mercats a nivell mundial.
És per això que, si bé és cert que tant els de l'estrella de plata com els de Munic continuen apostant per carrosseries amb menys pes com és el cas de les berlines, els SUV s'han convertit en la millor arma dels alemanys en els últims temps a Espanya i a Europa.
Dins del catàleg de les dues marques es pot trobar moltes opcions amb aquest tipus de carrosseria, els dos models més senzills no són d'altres que el Mercedes GLA i el BMW X1, els seus dos SUV més compactes i els que, a més, poden presumir de ser dels més venuts en la immensa majoria de mercats a nivell europeu.
Tenint en compte que són dos rivals directes que s'enfronten en un dels esdeveniments més competitius al mercat, no són pocs els que, estant disposats això sí a gastar-se una bona quantitat diners, es pregunten quina de les dues és la millor opció.
Dos SUV prèmium molt top, però amb diferències
Es pot tenir en compte que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, la diferència de preus entre aquests dos models no és que sigui precisament enorme. Mentre que el Mercedes es queda en poc menys de 40.900 €, el BMW arrenca per poc més de 41.500 €, sent preus en els quals en cap cas no és necessari finançar. Així, el preu no pot ser en cap cas la decisió final de compra d'un d'aquests dos models.
Tampoc amb referència a les seves mecàniques, entre altres coses perquè els dos models arriben en els seus en l'accés d'un motor de gasolina de 136 cavalls de potència unit a un sistema de transmissió automàtica, mecàniques senzilles però més que suficients per al dia a dia a les grans ciutats així com per a autopistes i carreteres.
La principal diferència entre aquests dos models és que, més enllà que el X1 sigui un model que acaba d'estrenar generació mentre que el GLA porta ja uns els anys que al mercat, el BMW, malgrat comptar amb un espai de càrrega més gran al seu maleter i ser en teoria opció més familiar, pot presumir de tenir un nivell de conducció més dinàmica que el de Mercedes, que prioritza el confort abans que el dinamisme. Per això molts consideren actualment al BMW com una opció més interessant.