Si bé és cert que el principal motiu pel qual Toyota s'ha convertit a la marca de referència nivell mundial des de fa ja molts anys és perquè el fabricant japonès ha apostat de forma clara, contínua i evident pels motors híbrids auto recarregables, una de les mecàniques més populars actualment a nivell mundial, també ho és que fa anys que el fabricant del Japó aposta pels híbrids endollables.

Un tipus de mecànica que, a diferència del que passa amb els motors híbrids auto recarregables, sí que necessita una càrrega externa però que, a diferència del que passa també amb els cotxes que munten motors híbrids auto recarregables, permet tenir més de 50 km en manera 100 × 100 elèctric independentment de la velocitat a la qual se circuli.

 

No són poques les marques que estan treballant, sobretot tenint en compte que els elèctrics cigars encara estan molt lluny de convertir-se en l'autèntica referència a les carreteres europees, en aconseguir posar al mercat models amb motors híbrids endollables que tinguin autonomies molt més grans i que, per tant, permet a l'ésser models molt útils durant el dia a dia en entorns urbans interurbans amb una àmplia autonomia i, alhora, continuar comptant amb motors de combustió, una cosa per evitar certs problemes dels models 100 × 100 d'elèctrics.

El rècord del Toyota RAV4 PHEV

I precisament ha estat un Toyota, en aquest cas la versió híbrida endollable del RAV 4, el que ha estat utilitzat en una prova que ha acabat donant uns resultats fins i tot inesperats per als mateixos responsables de la prova.

En aquest cas es tracta d'un experiment dut a terme per l'empresa Electreon, una empresa que treballa en tots el relacionat la càrrega sense fil de cotxes tant híbrids endollables com elèctrics. La idea era que aquest Toyota anés donant voltes a un petit circuit amb una part amb un carril electrificat per veure quants quilòmetres podia recórrer en manera 100 × 100 elèctric.

 

Tenint en compte que la versió que es va utilitzar d'aquest rap quatre tenia una autonomia en manera elèctrica de 75 km, el fet de què, gràcies a anar carregant-se cada vegada que passava per aquest carril, aconseguís gairebé 2000 km d'autonomia manera 100 × 100 elèctric és tot un rècord exemple que, si s'implanta de forma correcta aquesta tecnologia, el futur dels cotxes elèctrics i híbrids endollables pot ser que sigui molt més interessant.