Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint MG, l'antiga marca britànica que ara forma part del gegant asiàtic Saic Motors, per adonar-se'n que aquest fabricant és un dels que més ha crescut a Espanya en els últims temps.
I és que, amb poc més de 12.000 matriculacions en el que portem d'any, aquest fabricant pot presumir d'ocupar ni més ni menys que la posició número 17 de les marques més venudes el 2023 a Espanya.
Pot semblar que és una posició molt menor i que deixa aquesta marca amb una quota de mercat molt petita tenint en compte que té fins a 16 fabricants per davant, però és important també tenir en compte que, almenys en el que portem d'any, MG ha aconseguit ja més vendes que marca estan assentats al nostre país com és el cas de Nissan, Cupra, Mazda o Volvo.
Evidentment el model que m'has està ajudant al fabricant és el ZS, un model que de fet acumula més de la meitat de les vendes d'aquest fabricant. Tanmateix, més enllà de l'èxit que està tenint entre els elèctrics el MG4, és precisament el germà gran del ZS, el HS, el que s'està convertint també en una de les referències al nostre país entre aquells que busquen un model de baix cost però molt ben dotat en tots els sentits.
El MG HS va guanyant espai sense fer molt soroll
Amb una mica més de 2500 vendes, aquest model ocupa ara la posició 66 al nostre país, una posició evidentment molt allunyada de la immensa majoria dels models del seu segment, el dels súper de mida compacta, que és un dels més disputats i competidors al nostre país.
Però el destacable en el seu cas és que, com ocorre amb tants altres models de la marca, el creixement que està tenint aquest model de forma constant en els últims mesos fa pensar que, potser no ara però sí d'aquí a uns mesos, aquest model pot arribar a ser tota la referència en el seu segment.
És per això que la marca, tal com podem veure en quecochemecompro.com, continua apostant per grans descomptes, en aquest cas de ni més ni menys que 5000 €, de tal manera que el preu de partida de la versió més senzilla es queda per sota dels 22.000 €, que no deixa de ser un preu mitjà de models que se situen un esglaó per sota quant a segment.
Per un motor de gasolina de 162 cavalls de potència i un equipament de sèrie més que correcte, aquest model es posiciona així com una de les gangues actuals al nostre país i, com no podia ser de cap altra forma, també un dels nous models de moda dins dels concessionaris de la marca.