No és que sigui precisament cap secret que, a diferència del que molts creien i apuntaven fa uns anys, la implantació del cotxe elèctric a nivell mundial està sent molt més lenta de l'esperat.

És cert que la quota de mercat d'aquest tipus de cotxes ha anat augmentant de forma notable en els últims temps, i que hi ha alguns mercats en els quals són realment protagonistes, però continuen sent molts els conductors que, per diferents motius, prefereixen continuar apostant per cotxes amb motors més convencionals o amb motors híbrids.

 

En aquest sentit, es pot destacar que el fabricant que més cotxes endollables ven a nivell mundial sumant les vendes de cotxes elèctrics i PHEV, BYD, ja ha deixat molt clar quin serà el seu full de ruta amb una tecnologia que està cridada a marcar un punt d'inflexió en la història dels cotxes elèctrics en la indústria automòbil.

La bateries d'estat sòlid no seran una realitat fins a 2030

I és que no ha estat altre que el director de tecnologia del negoci de bateries de BYD, Sun Huajun, el que ha apuntat que les primeres bateries d'estat sòlid arribaran el 2027, i estaran en una espècie de fase de proves fins a 2029, per la qual cosa no seria fins a 2030 quan realment es van començar a veure en la mercat cotxes elèctrics amb aquesta tecnologia ja provada de forma evident.

 

L'alt cost que tenen quant a producció aquest tipus de bateries xoca frontalment contra un dels grans objectius d'aquest tipus de fabricants, que no és altra que el d'anar posant al mercat cotxes elèctrics cada vegada més interessants referent a la relació entre prestacions i preus, per la qual cosa, per molt que aquest tipus de bateries assegurin, almenys en teoria, millor rendiment, més durabilitat i més velocitat de recàrrega, no serà precisament en uns mesos quan aquesta realitat canviï.

Tanmateix, tenint en compte que és una tecnologia en la qual estan treballant també les marques més importants a nivell mundial, no seria estrany que es produïssin avenços significatius i que el timing de l'arribada d'aquesta nova tecnologia canviarà en els propers anys.