No és que sigui precisament cap secret que una de les rivalitats més fortes en la indústria de l'automòbil en els últims anys és la que estan protagonitzant BYD i Tesla, dues marques, una xinesa i una americana, que competeixen per ser el fabricant de cotxes, elèctrics més venut a nivell mundial. En aquest sentit, si bé és cert que la marca americana guanya a la xinesa referent a vendes de cotxes elèctrics purs, BYD pot presumir de ser la marca més venuda del món amb cotxes endollables si se sumeixin les vendes dels seus cotxes 100 × 100 d'elèctrics i els seus híbrids endollables.
Com no podia ser de cap altra forma, en el fabricant americà han estat molt atents a les novetats que ha presentat el seu principal rival al Saló de Xangai, el saló de casa per a BYD Y en el qual no s'han guardat precisament gens als calaixos.
Són moltes les novetats que ha presentat el fabricant, però segurament una de les més interessants és un model que ataca directament al segment del Tesla Model S, és a dir, el de les grans berlines elèctriques, i ho fa de la mà d'un disseny molt atractiu, molt modern, i molta tecnologia de sèrie, a més de comptar amb un dels arguments més a favor que pot comptar avui dia un cotxe 100 × 100 elèctric: una càrrega ultra ràpida.
El nou BYD Ocean S és una berlina top
Tan sols fa falta veure les imatges d'aquesta berlina per adonar-se de l'excel·lent feina que ha realitzat el fabricant xinès referent a disseny, tant exterior com a interior, comptant amb materials molt Top, molta tecnologia, una molt bona habitabilitat i línies en general molt cuidades.
Si bé és cert que la seva autonomia màxima ronden els 500 km i per tant no es tracta d'una xifra extremadament elevat, el fet que pugui carregar fins a 400 km en tan sols cinc minuts en càrrega ultraràpida l'opcions en una de les compres més interessants per a aquells que, això sí, tinguin un pressupost elevat. I és que, malgrat que encara no se sap el preu oficial que tindrà aquest model, evidentment no serà barat.
No seria estrany llavors que aquest model, que forma part de la marca més venuda a la Xina amb ni més ni menys que un 15 % de la quota de mercat general del primer mercat del món el que es refereix a vendes de cotxes, es convertís en el principal mal de cap per a la berlina esportiva americana.