Per molt que el Tesla siguin molt conscients de què un dels seus grans rivals en la venda de cotxes elèctrics a nivell mundial i, sobretot a la Xina, sigui BYD, el gegant asiàtic, no són poques les marques europees que estava començant a seguir atentament les xifres de vendes d'aquest fabricant a les carreteres del vell continent, entre altres coses perquè aquest gegant asiàtic té al cap convertir-se també en tota una referència del que es refereix a cotxes híbrids endollables.
És més, el fabricant ja posat a la venda al nostre país el seu primer model PHEV, el BYD Seal U DM-i, un model que, més enllà que a molts li recordi al Porsche Cayenne en tot el que es refereix a l'apartat estètic, pot presumir de ser una de les millors opcions entre els que busquen un SUV amb aquest tipus de tecnologia i, sobretot, una excel·lent relació qualitat preu.
I és que no és que sigui precisament cap secret que és un dels grans arguments de venda d'aquest fabricant és la bona relació qualitat preu dels seus models, un argument que comparteixen moltes marques xineses que estan arribant al nostre país i als mercats importants a nivell europeu i que estan posant contra les cordes a les marques clàssiques del vell continent.
El primer BYD PHEV és una molt bona opció
El preu de partida de la versió d'accés d'aquest model, una versió que arriba molt ben dotat a nivell d'equipament i a nivell de motor, se situa en 38.500 €, un preu que pot acabar sent bastant més baix tenint en compte les produccions pròpies de la marca així com els ajuts del pla de govern que busquen incentivar la venda de cotxes amb etiqueta ZERO de la DGT. Els acabats superiors acaben tenint un preu de 40.500 i 45.500 €.
El gran argument de venda d'aquest model és el seu motor, en aquest cas una mecànica híbrida endollable que combina un motor de gasolina amb un motor elèctric i que acaba llançant una potència de 218 cavalls i que es manipula a través d'una transmissió automàtica.
El millor en el seu cas és que la mida de la seva bateria és bastant major respecte al que té molt dels seus rivals directes, el que li permet tenir una autonomia elèctrica de ni més ni menys que 80 km segons el cicle d'homologació WLTP, una xifra que augmenta fins als 110 km en entorns 100 × 100 urbans. A tot això se li ha de sumar una garantia del fabricant de sis anys o 150.000 km, el que passi abans, un punt també molt al seu favor.