Per molt que al mercat europeu Tesla continuï sent la primera opció per a la immensa majoria de conductors que volen donar el canvi i fer-se amb un cotxe elèctric de primer nivell, no és que sigui precisament cap secret que a nivell mundial una de les marques que més quota de terreny està guanyant és BYD.
De fet, aquest fabricant xinès pot presumir de ser l'autèntica referència al seu mercat, un mercat en el qual els cotxes elèctrics estan molt més implantats que en la resta i en el qual la tecnologia s'està desenvolupant a passos molt més gegantescos que en la resta de mercats a nivell mundial.
Un bon exemple d'això és la nova tecnologia que acaba de presentar la marca xinesa, una tecnologia que no fa cap altra cosa que aconseguir el que molts amants dels elèctrics han somiat durant molts anys: aconseguir un temps de recàrrega tan ràpid que equipari en aquest sentit els elèctrics amb els cotxes de combustió tradicional.
La tecnologia de BYD que permet tenir 400km d'autonomia en 5 minuts
Es tracta de la plataforma Super e-platform que, recolzada per nous Supercarregadors de 1.360 kW de potència màxima amb refrigeració líquida, permet que els models capaços d'associar-se a aquests súper carregadors i de suportar aquesta potència puguin aconseguir ni més ni menys que tenir 400 km d'autonomia a la seva bateria en tot just cinc minuts de càrrega, o el que és el mateix, 2 km d'autonomia per cada segon de càrrega.
Es pot tenir en compte, això sí, que com han apuntat des del mateix fabricant, aquesta tecnologia de moment tan sols estarà disponible per a alguns models molt concrets del seu llit i, sobretot, està pensada per al mercat xinès, la seva principal font d'ingressos i el mercat més important a nivell de cotxes elèctrics del món.
Si bé és cert que són molts els que asseguren que en un futur aquesta tecnologia podria acabar arribant a les carreteres europees així com a altres mercats, de moment encara falta molt, i més tenint en compte que les diferències quant a l'avenç tecnològic de tot el que envolta els cotxes elèctrics entre la Xina i la resta del món continuen sent més que notables, una cosa que juga molt a favor d'aquest tipus de fabricants al seu mercat natal i que està deixant en evidència a marques europees, japoneses i americanes amb molt nom en la indústria.