A diferència del que passava fa ja molts anys, quan molts somiaven sense èxit veure a Europa alguns dels models que arrasaven en mercats com a la Xina, l'estratègia d'alguns fabricants xinesos com és el cas de BYD està obrint la porta que alguns models que es comercialitzen en el gegant asiàtic acabin arribant a Europa, sobretot si es tracta de models 100 × 100 d'elèctrics, una de les grans armes d'aquest fabricant que pot presumir de ser el rei de vendes a nivell mundial sumant les vendes de cotxes elèctrics i híbrids endollables.
És més, precisament BYD va presentar fa tot just uns dies una nova marca prèmium, Denza, que arribarà a Europa per robar-li moltes cotes de protagonisme a les marques prèmium assentades a les carreteres del vell continent, i és dins d'aquest fabricant on es podria entendre l'arribada d'un model que s'ha presentat a la Xina i que, sens dubte, arrasaria a les carreteres europees atesa la seva relació qualitat preu.
Aquest tot terreny elèctric de BYD arrasaria a Europa
Amb el nom a la Xina de Fang Cheng Bao 3, estem davant d'un model amb un disseny realment interessant i que encaixa perfectament amb les línies habituals dels grans tot terrenys, un model que té una mida de Toyota RAV4 però que la versió d'accés té un preu que el deixa per sota de la versió d'accés més senzilla que té actualment el Dacia Duster a Europa.
És cert que, per molt que amb el canvi actual estem davant de preus que no convertirien en una compra molt top a Europa, no és que sigui cap secret que aquests models va acabar en l'optant-se també als preus europeus, per la qual cosa si és que acaba arribant, tindria un preu més elevat respecte als 17.000 € que té com preu de partida en la seva versió més senzilla i els 25.000 € que té com límit en la seva versió més ben dotada en tots els sentits.
Un dels grans arguments d'aquest model és que, independentment de la seva versió de motor, ja sigui amb tracció total, tracció senzilla o les diferents potències, tots compten amb la mateixa autonomia, 501 km segons el cicle d'homologació xinès, que es pot tenir en compte que sol ser bastant més generós respecte al WLTP, el cicle oficial a Europa. Per un altre, el fet que en tot just 18 minuts carregui el 80 % de bateria fa evident l'avenç tecnològic d'aquest fabricant xinès respecte a altres marques europees, japoneses o americanes. És lògic que siguin molts els que, veient les prestacions el preu d'aquest model, somiïn amb la seva arribada a Europa.