Els que tenen al cap fer-se amb un cotxe 100 × 100 elèctric saben molt bé que, més enllà de Tesla i de la resta de fabricants clàssics al nostre mercat, ja siguin europeus, americans o japonesos, estan arribant cada vegada més opcions des de la Xina que es posicionen com opcions realment interessants quant a relació qualitat preu, especialment al terreny dels models elèctrics.

Un bon exemple d'això BYD, el gegant asiàtic que, de fet, ja va superar a tesla en l'últim trimestre del passat 2023 quant a vendes d'elèctrics a nivell mundial, i s'ha convertit en el principal rival dels d'Elon Musk.

 

Cap tenir en compte que el principal mercat d'aquesta marca és evidentment el seu mercat natal, el de la Xina, però també es pot tenir en compte que cada vegada són més els models que estan arribant diferents mercats, entre ells l'espanyol, que poden presumir de tenir un nivell de qualitat molt alt i un preu que ens converteix en opcions realment temptadores.

Els dos models a la Xina que avancen una interessant estratègia de BYD

Però ull perquè una de les estratègies més interessants que has decidit dur a terme aquesta marca xinesa és la de no tan sols ser important al terreny dels models 100 × 100 d'elèctrics, sinó el d'anar també a buscar els models de combustió llançant al mercat de la Xina dos híbrids endollables que poden presumir de ser fins i tot més barats que molts models de combustió.

El fet que sigui una marca que té uns costos de producció molt més baixos que els que tenen per exemple marques com a tesla i Volkswagen, entre altres per coses perquè fabrica la immensa majoria de les peces dels seus cotxes i perquè a més els fabricants a la Xina, on els costos de producció són més baixos, els permet dur a terme campanyes agressives quant a preus com és la que han començat amb aquests dos models.

 

No se sap fins a quin punt aquesta estratègia se centrarà tan sols en el seu mercat natal optaran per ampliar-la altres mercats. El que sí que és evident és que, si BYD decidís posar a la venda a Espanya models amb motors híbrids endollables que tinguessin un preu molt similar a què tenen models equivalents amb motor de combustió, segurament seria molt rebrien directament als seus concessionaris tenint en compte els beneficis d'aquest tipus de mecàniques.