Amb gairebé 4000 matriculacions en el que portem d'any, en BYD saben molt bé que no poden presumir de ser una de les cinc o de les 10 marques més venudes al nostre país, però també saben molt bé que ocupant la posició número 20 és un fabricant que està evidenciant que, el canvi de rumb que van prendre fa uns mesos ha estat tot un encert.

I és que cap tenir en compte que aquest fabricant ja ha superat en aquest 2025 quant a vendes a marques tan assentades a les nostres carreteres com és el cas de Tesla, Volvo, Fiat o Jeep.

 

Els que sempre han seguit atentament els passos d'aquest fabricant nostre país sap molt bé que el gegant xinès, que pot presumir de ser el líder de vendes a nivell mundial sumant les vendes de cotxes elèctrics i cotxes híbrids endollables, va decidir entrar al terreny europeu i espanyol de la mà únicament i exclusivament de models 100 × 100 d'elèctrics, una aposta que no va donar els fruits que en el fabricant s'esperaven i que va obligar a la marca a rectificar.

L'aposta de BYD pels PHEV ha estat un èxit

Aquesta rectificació va arribar de la mà de la introducció d'opcions amb mecàniques híbrides endollables, en el seu cas la versió híbrida endollable del Seal U, un model que s'ha convertit en una de les autèntiques referències entre dos models que en aquest tipus de motor i que estan protagonitzant pràcticament la meitat de les vendes de tot el fabricant al nostre país, ubicant-se ara en la posició 54 en el rànquing general de cotxes més venuts a Espanya en el que portem d'any.

 

No és que sigui cap secret que, per molt que molts conductors hagin decidit fer el salt als cotxes elèctrics, continuen sent molts els que encara tenen certs dubtes, i mecàniques com la d'aquest Seal U PHEV que permeten comptar amb gairebé 100 km d'autonomia 100 × 100 elèctrica però alhora compten amb un motor de combustió que permet oblidar-se de tot el relacionat amb la càrrega de la bateria han ajudat molt a què molts conductors hagin decidit fer almenys aquest pas.

És lògic llavors que el fabricant, una referència a nivell mundial amb aquest tipus de mecàniques pel seu nivell de deficiència, tingui la intenció d'augmentar la seva quota de motors híbrids endollables a les nostres carreteres, sobretot veient que, almenys de moment i al marge de l'èxit que estan tenint marques com Tesla, els cotxes elèctrics no tenen gaire acceptació al nostre país.