Hi ha certs models en la indústria de l'automòbil que, per molt que no es venguin a gaires mercats a nivell mundial, pot presumir de ser autèntiques referències en la indústria. Un bon exemple d'això és el Cadillac Escalade, un enorme súper d'enormes dimensions que passa per ser una de les opcions preferides pels més VIP als Estats Units que veuen en ell el típic model americà molt luxós, molt espaiós i que intimida la resta.

 

És més que evident, i per això precisament la marca americana sap molt bé que no vendrà gaires unitats d'aquest model al mercat europeu, que aquest tipus de cotxes no triomfen a les carreteres del vell continent, entre altres coses perquè les necessitats dels conductors europeus són molt diferents de les necessitats dels conductors nord-americans, fins i tot entre els més VIP.

Però com no podia ser de cap altra forma tenint en compte la tendència actual del mercat, el fabricant americà ha optat per llançar una opció 100 × 100 elèctrica d'aquest enorme model, una versió elèctrica que és molt probable que es converteixi en un dels objectes de desig de les estrelles i els famosos dels Estats Units.

La versió elèctrica del Cadillac Escalade és molt top

L'evident intenció de diferenciar aquesta versió elèctrica de les versions de combustió, a Cadillac han optat per afegir un petit cognom el seu nom, una estratègia que segueixen també altres marques. En aquest cas es tracta de l'Escalade iQ, un model que compta amb una potència venir més o menys que 687 cavalls i que pot arribar a ser de més de 760 si optem per la manera de conducció més esportiva.

Un dels punts més a favor d'aquest model és que compta amb una bateria de ni més ni menys que 200 kW hora, una bateria que li permeti tenir més de 700 km d'autonomia elèctrica, tot un rècord per a un model de la seva categoria tenint en compte que pesa més de 3,5 tones.

 

Tan sols fa falta fer un cop d'ull a les imatges del seu interior per adonar-se que a la marca americana no s'han deixat res al calaix en el que es refereix al luxe, qualitat i tecnologia, fent de l'un dels models més excel·lents en aquest sentit.

No se sap encara el seu preu oficial, però tot apunta que es podria acostar als 120.000 €, un preu que el situa bastant per sobre de la versió més bàsica de combustió però que, alhora, el situa fins a 20.000 € per sota de la versió més esportiva amb motor de gasolina.