Segurament la immensa majoria de conductors al nostre país han sentit parlar alguna vegada de Cadillac, entre altres coses perquè el fabricant nord-americà ha estat un dels grans protagonistes de la indústria de l'automòbil des de fa ja molts anys.

Això sí, es pot també tenir en compte que aquest fabricant tot just ha tingut presencia al nostre país, entre altres coses perquè és una marca, com passa amb tantes altres marques nord-americanes, que centrar la immensa majoria dels seus esforços en augmentar la seva quota de mercat als Estats Units, on realment tenen molta presència i on dissenyar i fabricar cotxes pensats per i per als nord-americans.

 

Aquest sentit, no és que sigui cap secret que les necessitats i, sobretot, els gustos dels conductors dels Estats Units no tenen res que veure amb les necessitats i els gustos dels conductors europeus, i bona prova d'això és veure quins són habitualment els cotxes més venuts als Estats Units i els cotxes més venuts a Europa, sent les pick-up les que regnen als EUA i els utilitaris i compactes els que regnen a Europa.

Si vols aquest Cadillac, necessitaràs un carnet de camió

Precisament Cadillac ha presentat ara una versió del seu Escalade que no fa una altra cosa que augmentar encara més la mida d'aquest gegantí SUV que frega gairebé els 6 metres de llarg. Sí, gairebé 6 metres per part d'un SUV elèctric que pesa gairebé 4 tones, un pes que requereix un carnet de camió per poder conduir-lo a Espanya.

El fabricant americà ja ha assegurat que la seva idea és vendre aquest nou model, l'Escalade IQL a tot el món, encara que no s'han concretat encara els mercats en els que realment es posarà a la venda.

 

En aquest sentit, si bé és cert que la mida dels cotxes a nivell general a Europa augmentat de forma notable en les últimes dècades, no és que sigui cap secret que un model d'aquestes característiques, per molt que pugui triomfar en mercats com el dels Estats Units o en alguns mercats amb gustos com menys diferents als nostres com és el dels mercat d'Orient, tot just tindria presència a les carreteres de les grans ciutats europees, entre altres coses perquè la seva mida el convertiria en una opció molt difícil per al dia a dia dels europeus, més enllà de tenir un preu de més de 100.000 €.