Si alguna cosa ha caracteritzat sempre a Mazda és que el fabricant japonès ha sabut combinar d'una forma més que reeixida conceptes com el d'esportivitat, elegància i qualitat, una cosa que no sol ser fàcil en una indústria com és la indústria de l'automòbil, on els justos són molt variats i on no és senzill crear un model que generi un aplaudiment majoritari referent a disseny.
Tanmateix, tan sols fa falta veure l'última creació del fabricant d'Hiroshima, el Mazda 6e, per adonar-se que els japonesos ho han tornat a fer. I és que aquesta berlina 100 × 100 elèctrica pansa per ser segurament no tan sols un dels models més elegants i bonics del seu catàleg sinó també una de les opcions més interessants en aquest sentit dins del seu segment, un segment que està donant de nou vida a un tipus de carrosseria que semblava més que sentenciada a les carreteres espanyoles i europees.
El Mazda 6e és molt top, i no és tan car com molts creien
La marca japonesa ja ha donat a conèixer els preus de les diferents versions d'aquest model, i el cert és que, si bé no és una opció barata, tenint en compte el seu disseny, la seva tecnologia i com de ben dotat que arriba de sèrie en tots els sentits, es converteix en una opció molt racional referent a relació qualitat preu.
Amb uns rangs de preu que van des de poc menys de 44.000 € a menys de 48.000 €, preus que poden ser evidentment més baixos comptant amb els descomptes de la marca o dels concessionaris, és una alternativa a models com el Volkswagen Id.7.
La seva versió d'accés compte amb un motor de 258 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir 479 km d'autonomia elèctrica, mentre que la versió superior compte amb un motor de 244 cavalls, menys potent, però alhora una bateria de més capacitat que li permet tenir 552 km d'autonomia, xifres ja més que suficients per convertir a aquest model en un cotxe únic per a tota la família, especialment per a famílies que busquin el cotxe amb un disseny d'aquests que atreuen mirades i que evidencien l'excel·lent feina del fabricant.
Això sí, sent com és un model 100 × 100 elèctric de gairebé 5 m i prèmium, no serà fàcil que les seves xifres de vendes siguin notables a les carreteres europees, o almenys no en mercats com l'espanyol on aquest tipus de cotxes continuen sent minoritaris quant a matriculacions.