No és que sigui precisament cap secret que, tenint en compte com està el preu de la gasolina i del gasoil, són molts els conductors que busquen tenir una conducció molt més eficient per així allargar cada dipòsit de gasolina.
Hi ha moltes maneres d'augmentar aquesta eficiència, com ara portar una conducció més tranquil·la i relaxada, evitar lògicament grans acceleraments i tenir una pressió de pneumàtics adequada, així com canviar de marxa en el moment en què és més eficient en funció de cada motor.
Això sí, molts conductors creuen que activar la calefacció del cotxe acaba repercutint de manera notable en el consum, una cosa que, tal com apunten els especialistes, no és que sigui precisament cert. De fet, des del RACC, el Reial Automòbil Club de Catalunya, deixen molt clar que, si es fa un ús responsable de la calefacció, aquest ús amb prou feines es veurà reflectit en el consum del cotxe.
Al contrari del que passa amb l'aire condicionat, la calefacció no augmenta el consum al cotxe
"L'única despesa, i és molt reduïda, és la del ventilador, que consumeix energia elèctrica provinent de la bateria, que al seu torn és carregada per l'alternador", apunten fonts del RACC. I és que, a diferència del que passa amb l'aire condicionat, el sistema de calefacció es nodreix de la calor produïda pel mateix motor del cotxe, per la qual cosa el consum en utilitzar-lo no es dispara com sí que ho fa amb l'aire condicionat.
Això sí, des de la DGT, la Direcció General de Trànsit, donen algunes claus de cara a un bon ús de la calefacció al cotxe en els mesos més freds. La primera és mantenir-la en una temperatura d'entre 19 i 22 graus, una temperatura ja més que correcta.
El segon consell, també unit a un tema de seguretat, és no conduir en cap cas amb l'abric posat, ja que això redueix la mobilitat del conductor, cosa que pot ser extremadament perillosa en cas d'haver de fer una maniobra per evitar l'accident.
D'altra banda, també es recomana enfocar sempre la calefacció en direcció als peus, ja que, tenint en compte que l'aire calent sempre acaba pujant, també és una manera perquè sigui més eficient i es distribueixi millor per tot l'habitacle.