Com a bona marca alemanya que és, Opel sempre s'ha caracteritzat per ser un punt conservador a l'hora de prendre certes decisions. Els alemanys saben molt bé que, especialment a Europa, viuen a l'ombra dels seus tres compatriotes prèmium: Mercedes, Audi i BMW.

Això sí, més enllà de veure com a molts mercats aquest tipus de marques acaben aconseguint més vendes que ells, el Opel s'han de preocupar també de la resta de marques generalistes. És per això que la marca alemanya ja estan treballant en la nova generació d'un dels seus models més ben valorats al nostre mercat.

No és altre que l'Opel Crossland, un SUV compacte que se situa un esglaó per sota de l'Opel Mokka, i que pot presumir de ser un model amb una carrosseria que es queda mig camí entre la d'un utilitari i un SUV.

 

Un model pensat per a famílies que volen un monovolum compacte amb certes característiques dels SUV, però sense arribar a l'extrem quant a disseny en aquest sentit del Mokka.

Opel ja treballa en el nou Crossland, que estrenarà llenguatge de disseny

Això sí, com bé s'ha pogut veure en els últims models presentats per Opel, per molt que les diferències entre els seus models siguin més que obvies, el llenguatge disseny és el mateix en tots. Un llenguatge de disseny que va ser precisament el Mokka u dels models que el va inaugurar.

Com sol passar en aquests casos, malgrat que ja se sap que opera està treballant en la nova generació d'aquest model compacte, la marca no ha presentat encara cap imatge oficial d'aquest. Això sí, com també és habitual cada vegada que ja se sap que una marca treballa en un nou model, són alguns els teaser que ja circulen per la xarxes.

Un d'ells és el que podem veure en la xarxes socials d'Avarvarii, un teaser en el qual es pot apreciar el gran canvi que Opel prepara per a aquest model. Un canvi que passa per incorporar el nou llenguatge de disseny de la marca tal com han fet amb el Mokka així com amb l'Astra, entre altres models.

 

La idea de la marca alemanya amb aquest model continua sent la mateixa: posar al mercat una alternativa més funcional i menys emocional que el Mokka. Un Crossland que, més enllà de situar-se per sota quant al preu del Mokka, es converteix en una alternativa més versàtil que era el subcompactes.

Falta saber ara fins a quin punt aquesta nova generació del Crossland formarà part de l'estratègia d'electrificació de la marca alemanya. I és que es pot tenir en compte que Opel s'ha marcat l'any 2028 com l'any en què n'han de passar a ser una marca 100 × 100 elèctrica.

De moment, això sí, el que es pot apreciar en aquesta imatge és que els germànics tenen la intenció de fer d'aquest model un model un punt més esportiu i atractiu que l'actual.