Seat s'ha emportat un dur cop al setembre. La firma amb seu a Martorell ha vist com un dels seus models més importants confirma la seva caiguda lliure. Parlem del Seat Arona. El tot camí compacte porta alguns mesos per oblidar. Però no és l'únic model que ha donat un disgust a la firma espanyola.
El Seat Arona va ser el model més venut l'any passat a Espanya. El tot camí urbà va ser el gran triomfador de 2021. I aquest any va començar amb bon peu. Va presentar candidatura per repetir com el cotxe més venut de l'any. Tanmateix, amb el pas dels mesos ha perdut molta força. Primer el va avançar el Hynundai Tucson, actualment el model més venut de l'any a Espanya amb diferència. I al setembre ha estat el Dacia Sandero el que li ha arrabassat la segona posició.
Perilla la tercera posició del Seat Arona entre els més venuts
Ja a l'agost va presentar signes preocupants quan va ocupar el lloc 58 dels més venuts del mes amb només 315 unitats, segons dades d'Anfac. I al setembre s'ha confirmat la desfeta. Malgrat millorar els seus números amb 441 matriculacions per situar-se al lloc 54 dels més matriculats, ha vist com el Sandero li passava la mà per la cara per situar-se en el segon lloc dels més venuts. Una segona posició que, si res no canvia, li serà molt difícil de recuperar a l'Arona.
De fet, el tot camí hauria de mirar cap a baix. El Volkswagen T-Roc, amb 13.792 unitats matriculades aquest any, amenaça el tercer lloc de l'Arona, que suma 13.231. Tenint en compte que el model alemany va aconseguir 1.046 vendes al setembre, pot ser que no tard en assolir el SUV espanyol.
L'Ateca també preocupa a Seat
Però l'Arona no és l'únic model que ha donat un disgust a Seat al setembre. L'Ateca, un dels models més icònics de la marca, també ha registrat xifres preocupants.
L'Ateca és el model amb qui Seat va incórrer en el segment dels SUV compactes, un dels més freqüentat del mercat. I en els seus primers anys de vida ha estat un model clau. Però l'Ateca ha perdut molt pes al mercat. Ja no té la repercussió d'antany. I l'últim mes s'ha enfonsat.
El Seat Ateca ha passat de matricular 716 unitats a l'agost i ocupar el lloc 21 a matricular 591 unitats i caure fins al lloc 41 dels més venuts. La bona notícia és que es manté en el lloc 24 dels més venuts de l'any amb 7.833 matriculacions. Però compte, perquè el Nissan Qashqai amenaça per darrere amb 7.519 matriculacions aquest any. Només al setembre va aconseguir 1.090 unitats venudes. I també el Citroen C3 Aircross, que va aconseguir 981 matriculacions al setembre i en suma 7.498 el 2022. Si la tendència es manté, l'Ateca no tardarà a perdre més llocs en la classificació.