Comprar un cotxe, moltes vegades, és una decisió més emocional que racional i, per això, ens trobem amb situacions com les que mostra aquest mes el Top 100 de cotxes més venuts: el Cupra Formentor; un cotxe d'aires esportius que actualment està en boca de tot el món|tothom i que porta la bolla d'una marca, Cupra, que, si alguna cosa és, és nova; ven més que clàssics provats i més barats com el Nissan Qashqai. La lògica, ja ho veiem, no va amb el mercat de l'automòbil.
El Cupra Formentor ven un 20% més que el Nissan Qashqai
Allà hi ha les xifres: mentre que el Nissan Qashqai d'última generació va aconseguir col·locar només 1.197 unitats durant el mes de juny a Espanya, el Cupra Formentor va seduir 1.432 persones. Són, en concret 235 unitats de diferència o, sí es prefereix, un 20%. El Nissan Qashqai està disponible aquest mes a partir de 28.350 euros gràcies a un descompte que de 3.500 euros que aplica la marca i que publicita el portal quecochemecompro.com. El Cupra Formentor costa 34.100 sense cap descompte que valgui. En què es diferencien? Vegem-ho.
Dos SUV mitjans molt diferents
El Cupra Formentor, amb 4,45 metres de llarg i 450 litres de maleter és un crossover de manual: el seu aspecte radical, el seu aire esportiu i el prestigi que la marca Cupra ha adquirit durant els mesos que porta al mercat fan que es vengui bé. És més baix que l'Ateca, un altre il·lustre damnificat per la seva aparició, i ofereix motors dièsel o de gasolina amb potències que van des dels 150 CV de la versió d'accés fins als 390 de la top de gamma. També hi ha una versió PHEV disponible a partir d'uns 35.000 euros.
El Nissan Qashqai és una mica més curt, ja que es queda a 4,42 metres i el maleter és més gran, ja que ofereix 504 litres. Equipa esclusivamente motors híbrids: MHEV de gasolina amb 140 o 158 CV o HEV també de gasolina amb 190 CV. Per si mateix, són molt semblants, però hi ha tres punts a favor del Qashqai: l'eficiència dels híbrids, el preu i el maleter de més capacitat. No obstant això, ni amb això no n'hi ha prou. Al mercat del motor, més val caure en gràcia que ser graciós.